Kamevéda

Menu

Odkazy

Uživatel

Počítadlo

Reklama

Kategorie: Domů

Český hokej po MS 2017

 

Příčiny neúspěchu

Hodnocení Hořavy a Karla Knapa

Docela mě irituje převládající názor na příčiny českých neúspěchů na vrcholných akcích, že našim problémem je jen koncovka. Že stačí místo tyčky trefit bránu a vše by bylo jinak.

Je to nesmysl!

V dnešním hokeji jsou golmani tak dobří, že je občas skoro nemožné dát jim branku. Stačí si uvědomit, kolik naprosto čistých šancí včera ruští hokejisté, jinak excelentní snajpři a technici, neproměnili. V dnešním hokeji je nutné překonat soupeře kvalitou v důležitých herních činnostech, z čehož vyúsťují šance. A těch je třeba vytvořit co největší množství. Dvě šance a tyčka na kvalitního soupeře  prostě nestačí.

My na vrcholnou mezinárodní akci potřebujeme v týmu několik silných hráčů, kteří dokážou přehrát soupeře a vytvořit výhodu. V obranném pásmu, ve středu kluziště  a hlavně v útočném pásmu. Takové hráče ale nenajdeme v české extralize, přestože se roky mnoho rádoby odborníků tváří, že to lze. Odtud lze možná doplnit několik málo hráčů do nedůležitých pozic. Pokud tohle někdo nepochopí, nemáme šanci na změnu a můžeme dál čekat na náhodu.

Hráči z naší extraligy určitě mají maximální motivaci reprezentovat a jistě by se přetrhli pro každou nominaci. Ale ze zkušeností vyplývá, že na čtvrtfinále jenom chuť a odhodlání nestačí. Po přípravné fázi a sedmi zápasech v základní skupině jsou tito hráči doslova vysátí a vyčerpaní, nějak to odehrají, ale na víc nemají a ani mít nemohou. Naše soutěže nemají kvalitu, která by takové hráče mohla produkovat a dobře připravit na vrcholné akce. Celé to úsilí s prosíváním tři čtvrtě stovky hráčů na mezinárodní akce v průběhu jediného roku může  vyústit ve vyhledání vhodných adeptů pro třetí, spíš čtvrtou lajnu. Možná! Jinak to nemá žádný smysl ani efekt. Mladé perspektivní hráče disponující skutečným potenciálem neumíme včas vsadit do hry, připravit je na budoucí roli.

Líbil se mi komentář MS od Karla Knapa s názvem

Pláč a skřípení zubů. Hokej v pekle.

Krátce a výstižně zhodnotil s odstupem letitého znalce vše důležité a podstatné.

Namátkou:

"Dvacítka podlehla Švýcarům i Dánům. Osmnáctka, k níž se s vírou až zoufalou upínali příznivci, pánové na svazu i někteří novináři, selhala na turnaji na Slovensku, kde zdolala pouze Bělorusy. Bohužel nesledujeme náhlý pokles či zlomyslné spiknutí náhod.

Hokej, dříve pýcha národa, se ocitl v jedné z nejbídnějších epoch ve svých dějinách.  Dosplí čekají na medaili pět roků, nejdéle od 50. let. Dvacítka brala poslední bronz v roce 2005.

Češi dál ztrácejí pozice v NHL. Dobrá, mezi střelci se zaskvěl David Pastrňák, jenže ten už v šestnácti uprchnul do Švédska, aby měl skutečnou šanci proniknout do špičky.

Za produkt domácí výchovy nelze považovat ani Pavla Zachu, jediného českého teenagera v uplynulém ročníku nejslavnější ligy, jehož nejvíc ovlivnil otec.

Dle čerstvých předpovědí se do Top 100 v červnovém draftu protlačí tři krajané (Nečas, Safin, Chytil), což je stále málo....

...systém zavedený šéftrenérem Lenerem na jaře 2011 zjevně nepřináší výsledky. Kluboví koučové a kondiční specialisté postrádají propracovanou, účinnou a jednotnou koncepci pro herní i fyzický vývoj žáků a dorostenců. Přinejmenším rozporuplné reakce přinesly zásahy shůry do systému druhé nejvyšší soutěže dospělých a juniorské extraligy.

Zatímco realizační tým u reprezentačního áčka funguje slušně, v jiných štábech to klape méně. Kdekoho v branži zaskočilo, když Lener a spol. vrátili ke dvacítce v roli asistenta neúspěšného Miroslava Přerosta, jehož řada kolegů neuznává, skauti i mnozí hráči se mu smějí.

Hokej nepřináší fanouškům radost, nýbrž pláč a skřípění zubů. Chce-li ho prezident Tomáš Král vyvést z pekla, musí na svazu udělat pořádný průvan. Se stejným mančaftem a bez úpravy taktiky prostě nemůže elitním soupeřům  čelit."

A už to vyšlo také na iDNES.

http://hokej.idnes.cz/komentar-cesky-hokej-po-ms-dco-/ms-hokej-2017.aspx?c=A170518_213512_ms-hokej-2017_par

 

K tomu není co dodávat. Po každém ze tří mistrovství světa v této sezóně se lidé na svazu chvíli přikrčili, nechali přeběhnout několik kritických článků a už rozjížděli další velekampaň před následujícím mistrovstvím ve víře, že teď už to vyjde. Je velice pravděpodobné, že žádný průvan nebude ani tentokrát. Lidé na svazu neumí uznat chybu, spíš jsou schopni své největší minely opakovat bez náznaku sebereflexe.

A protože podobný průvan, jako probíhá na svazu fotbalovém, hokejové prostředí tentorkát mine, počkejme si, jaké řešení - neřešení situace vypadne z hokejového svazu tentokrát.  

 

http://hokej.idnes.cz/horava-expert-ms-v-hokeji-2017-dpo-/ms-hokej-2017.aspx?c=A170519_112419_ms-hokej-2017_bem

 

  

print Formát pro tisk

Komentáře rss


, - odpovědět
a k te drine. je mi jasne, ze sport je drina. sam jsem delal box a triatlon. ale prave pro mi prijde logicke, ze pokud chcete opravdu drit nekolik hodin denne, je nutne predevsim u deti drit tak, aby je to bavilo. jasne, muzete prinutit dite aby drilovalo na lede 2 hodiny tydne. ale kdyz chcete aby bruslilo a hralo kazdy den a k tomu hralo a behalo a skakalo a plavalo atd, pak to nejde jinak nez kdyz ho to strasne bavi a chce to samo. a nudna cviceni maji ve ctyrech letech svuj cas, pokud jsou vubec nutna. ono taky treba devitileteho kluka asi uz jine veci nez ctyrleteho. toho samozrejme muze stickhandling bavit vic nez baba. otazka je, jestli by mu cviceni s hokejkou pri kterych bude muset resit dalsi podnety (spoluhrace, soupere) nedala do hry vic nez jen samotne cviceni bez nutnosti reagovat. kdyz se kouknete na trenink stickandlingu connora mc davida v puberte, tak mu pri tom trener ukazuje cisla na prstech a on je nahlas cte.
, Asi tak.... odpovědět
.....6. Vedení Českého svazu ledního hokeje
Ryba smrdí od hlavy. Místo opravdových manažerů, hokejových odborníků a průkopníků moderních trendů jsou ve vedení českého hokeje zkostnatělí dinosauři, kteří se do čela dostali buď za zásluhy, nebo proto, že mají dobré kamarády. Řízení stylem „já na bráchu, brácha na mě“, nese už léta shnilé ovoce.

https://sportrevue.isport.blesk.cz/komentar-je-treba-konecne-otevrit-oci-uz-nejsme-hokejovou-velmoci
, ohlasy odpovědět
Mě přijde hrozně vtipný,že ty samý lidi,kteří ještě před 14 dny tvrdili jak máme famózní mužstvo,nadupaný útoky,skvělý obránce a podobný nesmysly,tak najednou úplně otočí a kritizujou ostošest.Přitom ty kluci dělali co mohli.Jejich kritika není na místě.
Vůbec jsem tentokrát nerozuměl trenérům.Už nominace byla zvláštní,v podstatě hned odstavili Kundrátka,tím ho dostali úplně dolů psychicky a pak už celým turnajem jen protrápil,pak vypakovali Radila kterýho původně brali na křídlo ke Kovářovi,dopsali Hyku ale vůbec ho nenechali hrát.Šachy s Kubalíkem a Holíkem.Vrcholem bylo dopsání Šuláka,který 14 dní nehrál a pak najednou byl v druhý obraně proti Rusům.
Prostě se mi zdálo,že nevěděli a jeli metodou pokus omyl.
Podle mě tím ty hráče strašně znervóznili,vůbec nevěděli na čem u trenérů jsou... Nebo třeba spojení Plekanec a Sobotka,to i já tušil,že to nemůže fungovat....
A to tam toho bylo určitě víc,třeba nezařazení Koláře,nenomi nování Kindla...
No a nakonec si přečtu,že Rusáci byli hratelní a bylo to o prvním gólu....
To už jsem slyšel v létě od Pavla Vrby 7
, Citát od p. Hese odpovědět
Lze to shrnou do jedné věty... začali jsme blbě a pak jsme ještě polevili.
, - odpovědět
Přesně to popsal Hořava a to je ten problém,který máme,ale nikdo ho za celou dobu nezačal řešit.A to je jednotná koncepce tréninku v žácích a celkově v mládeži,bohužel, převzatá ze zahraničí.Česká už žádná není.Vidím to denodeně na trénicích syna a říkám to už roky.Tady se netrénuje vpodstatě nic.Tady se tréninky předstírají a kdyby jste se zeptal trenéra k čemu ten trénink vlastně vedl,tak vám jen pokrčí rameny,protože sám většinou neví.Jede se setrvačnosti jak před 20 lety,kdy tak sám trénoval.Absolutně se tady netrénují individuální dovednosti hráčů.Práce s holí,nahrávky,obratnostní dynamické bruslení na malém prostoru,střelba,zkrátka nic.Pořád tady jezdíme bazénky přes celé,kde trénujeme přechody do utoku už od 5 třídy,ale kluci si neumí nahrát na 5 metrů ve stoje a zpracovat puk.Vyrábíme jednorychlostní hokejisty bez jakýchkoli individuálních dovedností.Potřebujeme mít výše popsané věci totálně zautomatizované,aby jsme pak mohli mluvit o tom,že jdeme hrát hokej.Potřebujeme jednotnou svazovou koncepci tréninku pro dané ročníky stejně jak je tomu ve škole.Co,kdy a jak trénovat,pak se můžeme bavit o tom,jestli je to cesta za zlepšením.Jedině tak má smysl návštěva krajského trenéra mládeže na trénincích v klubech,kde bude moct kontrolovat jestli se týto koncepce dodržují.Pokud klub pojede pořád to svoje,zruším dotace na mládež.Tady si každý trenér"trénuje" po svém,většinou ani netrénuje a pak to vypadá jak to vypadá.Měníme systémy soutěží z touhou za zlepšením a přitom nám hráči neumí bruslit.
odpověděl(a)
co odbornik to nazor. napr. mladeznicky trener novak, nebo i bukac tady ve vsech clancich volaji naopak po komplexite. namisto treninku jednotlivych indivudualnich dovednosti je podle nich treba trenovat vse jako celek prostrednictvim hernich cviceni a her. je trea rozvijet herni mysleni a davat detem cviceni, pri kterych se musi rozhodovat, reagovat. a timto zpusobem rozvijet bse, vcetne kondice a hernich dovednosti. a misto jednotneho zhora kontrolovaneho systemu mi prijde vhodnejsi opravdu svobodny vicerychlostni system, ktety da prilezitost hobikum delat hobby sport a neprijit o ne driv nez vubec zacnou a naopak ambicioznim dat moznost trenovat a hrat vice a kvaliteji a mit moznost se pripravovat a hrat take individualne mimo kluby.
odpověděl(a)
Toto jde samozřejmě ruku v ruce s tím co jste napsal.Individuální dovednosti jsou základem pro to,aby jste mohl hrát hokej na špičkové urovni.Komplexnost,herni svoboda,myšlení je to,do čeho se tyto naučené věci automaticky zakonponují,aniž by si to hráč uvědomil.Zajeďte se podívat na kemp Bukače a zjistíte,že se tam drilují individuální dovednosti:-)
S panem Novákem jsme absolvovali několik tréninků a musím říct,že to je naprostý trenérský originál s velmi zajímavými tréninky.
odpověděl(a)
Tohle je pro mě teď moc zajímavá diskuze. Já tu Novákovu metodiku chápu, stotožňuji se s ní a realizuji ji u svého syna opačně, než to definuje Vaše věta "Individuální dovednosti jsou základem ..." To je právě podle této filosofie častý omyl trenérů i rodičů. Uvedu Vám příklad. Chodím se synem (4 roky) kromě tréninků na volné bruslení s hokejkami. Minule tam trénoval tatínek svého šestiletého syna, který v bruslení pokulhává tak, že mu např. dal dva kužely, ukázal mu bogny a kluk jezdil od kužele ke kuželi a dělal bogny. Táta mu neustále ukazoval znovu a znovu správné provedení, a celou hodinu strávili podobnými cvičeními. Já jsem s klukem oslovil jiného šestiletého hokejistu a nechal jsem je hrát hokej. Když už hráli dost dlouho, dal jsem do kruhu pro vhazování branky a kužely a hráli na hajného v lese (baba, kdy se honění můžou schovávat za branky a kužely). Při té hře udělali oba v maximální rychlosti, nasazení a s maximálními emocemi asi 50 bogen a při tom museli sledovat soupeře i spoluhráče). A teď je otázka, který přístup je lepší, nebo jaký poměr těchto dvou přístupů je ideální. Asi taky záleží hodně na věku svěřenců, ale myslím, si, že pokud se na nějakou dovednost dá podobné herní cvičení vymyslet, pak bych ho vždycky preferoval před tím umělým, nezábavným.
odpověděl(a)
Rozhodně se mi ale nelíbí ten přístup, že nejdřív musí umět bruslit a pak teprve můžou hrát a tak děti jezdí 3 roky jen kolem kuželů a dělají obloučky. Dokonce tohle slýchám i u fotbalistů, kdy trenéři nechají děti běhat půl tréninku bez míče a snaží se je učit běhat, že prý napřed musí umět běhat a pak teprve můžou hrát fotbal. S tímhle přístupem se pak dětem může stát, že si nezahrajou nikdy, protože dokonalí běžci nikdy nebudou. (ovšem to není na Vás :)
odpověděl(a)
to Jaroslav Holeček: problém je v tom, že dnešní ´strukturovaný´ sport neučí děti přirozenosti. Hokej, fotbal jsou úzce specializované sporty. Dnes každý začíná s klukem ve 4 letech a po několikaletém tréninku je na ty kluky příšerný pohled.Neudělájí kotoul, neumí šplhat a hlavně neumí běhat. Proto se trenérům vůbec nedivím, že s klukama chodí běhat. A ještě jedna věc: začít s dětmi systematicky trénovat před věkem 8 let je úplný nesmysl.
odpověděl(a)
To Mojac
1. Pokud nemají děti široký pohybový základ, nezachrání to fotbalový nebo hokejový trenér na 2 tréninkových hodinách v týdnu. Přesto se o to snaží a pak to vypadá tak, že na trénincích fotbalu se dělá atletika, na atletice gymnastika a na gymnastice se hraje fotbal. Čert aby se v tom pak vyznal, když chce, aby jeho malý hokejista dělal taky něco běhavého a taky něco gymnastického, musí si přepisovat v kalendáři názvy kroužků podle skutečnosti.
2. Co myslíte systematickým sportem? Pokud to bylo na mě, pak na tom asi podobně jako autor stránek nevidím nic špatného při splnění dvou podmínek. 1. sportuje se pestře a 2. sportuje se zábavně, soutěživě, hravě, dětským způsobem. V tomto případě nemůžete malé dítě v podstatě přetížit ani znechutit. Je pravda, že špatný trénink může takhle malé dítě znechutit okamžitě, po jedné nudné hodině. Na druhou stranu, když to dítě baví, bude sportovat celý den a druhý den znovu. Letošní zimu jsme byli skoro každé odpoledne na rybníku na ledě a ani po třech hodinách nechtěl domů. Pokud se trenérům nebo rodičům podaří umožnit dětem každý den několik hodin spontálního pohybu, je to určitě ten nejlepší systematický trénink bez následků.
odpověděl(a)
No ony ty individuální dovednosti nejsou jen hry na hajného 2 To je ono zmiňované bruslení,ale taky přihrávky,práce s kotoučem,střelba atd.,atd.
Samozřejmě,že ve věku kolem 6 let se dá naprosto vpohodě sestavit trénink tak,že trénujete aniž si to uvědomujete a nejen v tomto věku,ale ještě jsem neviděl šestiletého kluka dělat spontáně bogny při jakékoliv hře,aniž by mu někdo před tím neukázal jak se vůbec dělají 4
Jsem si skoro jistý,že je jezdili po vnější noze,jak to dělá většina dětí,kde se něklade důraz na techniku,protože je to přirozené,ale pokud si ji takto zafixují,tak vám ostrou na vnitřní noze těžko zvládnou.Tento zlozvyk je běžný i u hráčů v 8 třídě.
Jen uvedu příklad ze Švédska"doufám,že můžu"je tady alergie na kopírování,ale bohužel Česká cesta už neexistuje!
Tam se kluci v ročníku učí jen pár cviků,např.odebírání kotouče u mantinelu jak z forhendu,tak backhendu v bognách a plné rychlosti,aby to měli tak zautomatizované,že to při hře vůbec neřeší.No a my se pak díváme na zápas Kanady se Švédy,kde žasneme jaký je to hokej,aniž by jsme si uvědomili že co se týče individuálních dovedností,vše je zautomatizované a naučené neskutečným drilem,tréninkem a opakováním.
Kdybych vám poslal video syna jak pracuje se stingandlingovým míčkem a poté s pukem,tak by Vám možná došlo,že se to při hře na bábu asi nenaučí 1 Ale každý má svou cestu,kterou jde.
odpověděl(a)
Jen bych chtěl dodat,že pokud chce být někdo v něčem uspěšný a je jedno jestli v hokeji,nebo hře na klavír,tak si musí uvědomit,že je to neskutečná dřina,která bolí a kolikrát tak leze na nervy,že to chce zabalit.Ono je teď strašně moderní vykládat o tom jak se má trénovat tak nějak free,ale bohužel jen tak to nejde.Pokud si myslíte,že se hokejem budete jen bavit a trénovat s usměvem na líci formou her,tak to hned zabalte.Pro srandu ano,ale jinak né.Je to neskutečná řehole jak fyzická,tak psychická a v neposlední řadě časová s nejistým výsledkem.Jinak přeji hodně štěstí a ať vám ten elán vydrží co nejdíl.
odpověděl(a)
mate pravdu, ze spravne provedeni je treba trenovat cilene a taky ne na vsechno se da najit vhodna hra. taky proto uz se snazim urcitou cast treninku te technice venovat, zrovna presne jak uvadite napr. tomu odebirani puku do backhandu, coz takhle male deti samotne nenapadne. ale i to se da drilovat tim, ze mu pri hre ten puk davam a stavim se tak, aby nemel jinou moznost. , ta baba byla jen priklad. her jsou stovky nejen na bruseni ale i na hru s pukem. co dokazi kluci s kulickou i pukem pri stickhandlingu je pekne, ale jde o to, aby to neskoncilo jako samoucelne cviceni bez poradneho prenosu do hry. aby z nich nebyli misto hracu zongleri. je to o spravnem pomeru a citu pro ten spravny cas.zatim ovsem vidim u takhle malych deti jednoznacne ten hravy zpusob daleko na prvnim miste. vysledkem toho jak to delam je, ze kluk hraje od 3,5 roku s detma o 2-3 roky starsima, vetsinu stiha, puk si dava z backhndu na forhand, brzdi hockey stopem, agilitu brusleni ma na jeho vek skvelou a hlavne chce hrat a bruslit kazdy den at uz ma koleckach nebo na lede. verim, ze tohle bude silny emocni zaklad do dob, kdy ubyde her a pribude drilu.
odpověděl(a)
nejen bogny, ale i prekladacku zacal delat spontalne bez jedineho cviceni kratce po 3. roce veku. proste si jezdil volne dokolecka a najednou zacal prekladat. bylo to na koleckach. na lede to trvalo o neco dyl, nejspis proto, ze ho to tam chtel nekdo porad ucit ☺.
odpověděl(a)
a k te drine. je mi jasne, ze sport je drina. sam jsem delal box a triatlon. ale prave pro mi prijde logicke, ze pokud chcete opravdu drit nekolik hodin denne, je nutne predevsim u deti drit tak, aby je to bavilo. jasne, muzete prinutit dite aby drilovalo na lede 2 hodiny tydne. ale kdyz chcete aby bruslilo a hralo kazdy den a k tomu hralo a behalo a skakalo a plavalo atd, pak to nejde jinak nez kdyz ho to strasne bavi a chce to samo. a nudna cviceni maji ve ctyrech letech svuj cas, pokud jsou vubec nutna. ono taky treba devitileteho kluka bavi uz jine veci nez ctyrleteho. toho samozrejme muze stickhandling bavit vic nez baba. otazka je, jestli by mu cviceni s hokejkou pri kterych bude muset resit dalsi podnety (spoluhrace, soupere) nedala do hry vic nez jen samotne cviceni bez nutnosti reagovat. kdyz se kouknete na trenink stickandlingu connora mc davida v puberte, tak mu pri tom trener ukazuje cisla na prstech a on je nahlas cte. Takže i tam je ten dril spojený alespoň s nějakou reakcí a ta práce je podvědomá

KAMEVÉDA



Facebook Kamevéda

Používáte socilní síť Facebook? Pokud ano sledujte stránku Kamevéda! fb

Sponzoři

Agados2.jpg

DrillBook

Informace o DrillBook, jak objednat a slevový kod najdete v článku (stačí kliknout na obrázek)
drillbook

Náhodný obrázek

VsetinMCR.jpg

Reklama

fuga mobilya