Kamevéda

Menu

Odkazy

Uživatel

Počítadlo

Reklama

Kategorie: Domů

Tournoi Pee-Wee Quebec - Několik vlastních názorů po turnaji

 24.2.2016, 8.26 hodin

Chtěl bych na některé  názory reagovat, protože se o Pee-Wee v Quebecu zajímám řadu let, byl jsem na něm vícekrát jako pouhý doprovázející rodič o rok mladšího kluka ve výběru, když hlavním trenérem byl Franta Musil, potom vedoucí týmu ročníku 1997, když jako hlavní trenér působil Aleš Totter, loni jako hlavní organizátor naší výpravy Czech Knights, a letos jako pouhý pozorovatel výkonu našich hráčů tady z Česka. Někteří posuzují akci ze svého osobního pohledu, ale z hlediska celkové organizace je třeba všechno vidět ve více souvislostech.

Předně jsou tady finance. Ten turnaj vždy stál kolem třiceti tisíc. Pro některé rodiny je to hračka, pro někoho moc a pro část je to neřešitelné. Ale pamatuju ročníky, kdy odletěli všichni vybraní hráči, protože když Vám vyberou děcko třeba ze stovky nebo i 127 hráčů, tak rodiče požádali třeba i místní radnici o finanční pomoc a dokázali peníze sehnat. Konečně, ani státní reprezentace není zadarmo. Podle sazebníku svazu se počítá za den reprezentační akce jedno jestli v ČR nebo v zahraničí 4 tisíce (pokud se z důvodu účasti soutěže v klubu CHL nebo jinde nemůže zúčastnit MS U20), takže dvanáctidenní Quebec by podle tohoto sazebníku vyšel na 48 tisíc, jen pro srovnání.

Navíc, Pee-Wee v Quebecu nemusíte absolvovat, když nechcete. Na repre se hráč dostavit musí. Možná o tom ani nevíte, že český fotbalový nebo hokejový svaz v koordinaci s FIFA nebo IIHF mají právo suspendovat hráče, který by odmítl nastoupit za národní reprezentaci dospělých, dvacetiletých atd. Takže si klidně vytáhnou hráče z Bundesligy, nebo nedoléčeného z hokejové ligy, a kdyby odmítl, obdržel by trest, suspendaci, po dobu mezinárodní akce by nesměl nastoupit v soutěži, atd. Navíc, klidně Vám ho na mezinárodní akci posadí na tribunu, nebo si těch hráčů sezvou třicet  a deset hráčů nehraje zápas za osmnáctky (protože trenér zkouší jinou variantu sestavy), přitom tento hráč zmešká několik hodnotnějších zápasů třeba v české extralize dospělých. A zkuste tam řešit, že hraje málo, nebo hraje na jiném postu, nebo nemá roli, která mu sedí - nikdo si to nedovolí. Přitom jsou tam často jiné politické tlaky a tlaky zájmových skupin agentů a dalších vlivných kolem hokeje, což ještě na Pee-Wee v Quebecu s ohledem na věk hráčů není pravidlem, takže si spíš můžete užívat "bezstarostné mladé hokejové časy," to horší teprve přijde!!!

V Quebecu v turnajových zápasech jde o vítězství a hráč měl celý dosavadní život na to, aby dosáhl na úroveň, kdy je platný hráč týmu a trenér ho chce a může postavit. Neznal jsem tam trenéra, který by strašně rád nesáhl po kvalitním hráči, který by mu mohl nějak pomoct. Pokud tam v té dané chvíli takto nějaký hráč nepůsobí, hledal bych chybu hlavně u sebe a hned po příjezdu bych zvedl tréninkové dávky a zkvalitnil všechno, co má vliv na kvalitu hráče. Já jako otec jsem skoro pravidelně po návratu z Quebecu postupoval stejně.

Další podstatnou věcí, která zdůvodňuje vysoké výdaje rodiny na cestu do Quebecu, je nabytá životní zkušenost. Je všezahrnující a nechci tady znovu všechno vyjmenovávat. Vlastní zápasy jsou důležité, ale není to všechno. Dovolil bych si tvrdit, že nikde jinde do toho věku nezíská hráč tolik důležitých impulzů pro vlastní sebereflexi a motivaci do budoucna, než právě tady. To je něco, co při správném přístupu a nakládání z takovou zkušeností penězi vůbec nejde zaplatit.

Vždycky jsem náš tým v Quebecu považoval za jakousi neoficiální reprezentaci dvanácti a třináctiletých hráčů. Letos bychom měli na prvním místě ocenit, že kluci tam udělali díru do velkého hokejového světa jako tým i jako někteří jednotlivci. To bylo dlouhé roky něco nepředstavitelného. Proto si myslím, že pozitivní hodnocení akce by mělo jednoznačně převládat. Pokud ne, jsme blázni a podobnými názory shazují autoři sami sebe. S názory, že tyto "děti ještě nemají hrát na výsledky" by už někteří měli jít k šípku. Tak tady nehrajte na výsledky celý rok, ale v Quebecu je to o prestiži, je to čest, je to reprezentace našeho hokeje a hráčů samotných. Tam už je třeba něco ukázat a neudělat ostudu i za cenu, že někdo bude málo na ledě.

Něco jiného je polemika kolem počtu hráčů v týmu a stanovení jejich role. Franta Musil bral několik hráčů tak říkajíc do počtu s tím, že si tu roli nechal dopředu odsouhlasit od rodičů a pokud se někdo zranil, onemocněl nebo neměl formu, tak náhradník naskočil na jeho místo. Rodiče většinou vzali i tuto roli a kluci si stejně dost zahráli minimálně v exhibičních zápasech.

Stanovovat sestavu tady v Česku bylo ale vždycky ošemetné, protože lídři na našem ledě často výkonnostně v zámoří zkolabovali a vyskočili občas i ti, od kterých to dopředu nikdo moc nečekal. Je to tam prostě jiné a mnohé kalkulace selhávají už v prvních zápasech.

Stanovit optimální počet hráčů týmu pro Quebec dopředu je velká loterie. Loni jsem chtěl alespoň osmnáct hráčů do pole, protože jsem měl takovou zkušenost z dřívějších akcí. Stalo se, že část týmu onemocněla a zápasy pomalu neměl kdo hrát, dokonce se musely odmítnout dvě atraktivní exhibice, kluků v dobrém stavu bylo na zápas ke konci pobytu málo. Nebo bylo běžné, že třeba třetina hráčů neunesla ten tlak psychicky a nechtěli jít na led. Jejich táta v hledišti kopal vzteky do sedadel kolem, že mu kluk nehraje, a jeho syn nás na střídačce prosil, ať nemusí jít na led, že to nezvládne. To jsou situace, které v Evropě nikdy nezažijete. Ani já jsem tomu nevěřil, když mi to Franta Musil vyprávěl nejprve podle zkušeností se starším synem Davidem. Potom jsem se o tom tlaku na tomto turnaji přesvědčil sám, už jsem to zde popisoval v minulosti. Takže manažer týmu se snaží zvolit optimální řešení a myslet na všechno, ale až na místě vás vždycky něco překvapí. Když vezmete málo hráčů a někdo se zraní, další onemocní a nemáte odpovídající počet hráčů do zápasu, zabijete a znehodnotíte tak pobyt všem. Takže je vždycky lepší mít dva hráče navíc než o jednoho míň.

Proto třeba může být hodně užitečné jet na zkušenou o rok dřív jako mladší a další rok být psychicky připravený. Že to letos kluci takto zvládli je obdivuhodné. Také loni jsme kromě předposledního zápasu neměli žádné nemocné hráče ani zraněné, kluci ani nebyli nějak vystresovaní z prostředí a soupeřů. On je obrovský rozdíl, jestli vstupujete do turnaje před deseti tisíci diváky večer po slavnostním zahájení, nebo brzy ráno před sotva dvěma třemi tisícovkami.

Požádal jsem loni už měsíc před odletem rodiče, aby změnili jídelníček, pěchovali do dětí nutričně bohatou stravu, maximálně posílili imunitu, aby kluci ten šok ustáli. Buďto jsme měli štěstí, nebo to prostě houfně zafungovalo.

Počet hráčů v týmu je také důležitý z hlediska financování celé akce. Kdyby se jelo ve třinácti lidech a s jedním brankářem, mohlo by to skončit jednak sportovním fiaskem. Kromě toho je třeba pokrýt alespoň letenky a hotel pro realizační tým, pokud nejsou dotace nebo silný sponzor. Takže pro nižší počet hráčů by to nestálo třicet, ale možná 42 tisíc. Slováci běžně vybírají v přepočtu kolem 50 tisíc na hlavu. Není to akce v Česku na rybníku ale v Kanadě, za každý zápas, exhibici, startovné, auta nebo telefony musíte zaplatit. Takže by asi nebylo správné, aby si realizační tým všechno platil ze svého, řešil problémy rodičů na místě a pak si ještě v každém případě nechal od někoho vynadat když se v turnaji propadne, ...ale jak vidíme, tak vlastně pokaždé, protože letos kluci byli v absolutním finále. Takže ta pozice je skutečně hodně nevděčná a je na zamyšlení, jestli by vůbec existovalo nějaké pojetí, které by vyhovovalo úplně všem?

Vedle těchto našich běžných rodičovských starostí se pokuste vžít do role manažera týmu, který také čelí tlaku organizátorů. Letos se tým přihlásil do elitní skupiny, ale na organizátorech leželo už loni na turnaji toto zásadní rozhodnutí. Pořadatelé turnaje váhali, zda nás přijmout do elitní soutěže AAA. Váhali, aby to třeba nebyla ostuda. Nebylo by dobré, kdyby tým dostal ranec v některém zápase. V Quebecu chtějí všechny týmy hrát ty nejlepší zápasy proti silným soupeřům. Vysoká prohra je průšvih. Proto se nedivte, že trenéři dělali vše pro výsledek, protože se také hraje o prestiž a pozici českého výběru pro další turnaje. Po letošním výsledku asi nikdo nebude zpochybňovat oprávnění startu Czech Knights v kategorii nejlepších týmů AAA.

Ještě bych připomenul, že celkem je v turnaji nějakých sto deset týmů, ale organizátoři každoročně odmítnou přijmout do turnaje kolem 150 týmů. Je to čest být v Quebecu a smět si zahrát nejvyšší kategorii.

Ten turnaj svým významem pro mladého hráče přesahuje jen sportovní význam. Je to zážitek a zkušenost na celý život. Někdy je dobré hodnotit i po roce nebo po pěti deseti letech s odstupem.

..................................................

22.2.2016

 

Ti kteří tvrdili, že atmosféra zaplněné haly a tíha okamžiku Czech Knights semele na prach, neměli pravdu. Češi byli dvě třetiny ve vedení a sahali po titulu. V závěru ho ale neudrželi a prohráli o jediný gól. Přesto je to nejvýraznější výsledek posledních mnoha let.

Poděkování náleží především hráčům, kteří předvedli vynikající všestrannou kvalitu a odolnost, samozřejmě jejich rodičům, kteří je vychovávají v hokejové naděje a nesou obrovské finanční nároky tohoto způsobu výchovy.

Určitě realizačnímu týmu Czech Knights, který se rychle adaptoval na podmínky turnaje a zvolil velice efektivní způsob celoroční přípravy a vedení týmu v důležitých utkáních Pee-Wee v Quebecu.

A samozřejmě také trenérům v klubech, kteří hráče dokázali na tak náročný turnaj připravit. Slyšel jsem historku, která mě potěšila. V týmu Czech Knights byl hráč, který je členem klubu, který takové akce řadu let zakazuje. Proto se zúčastňoval výběrů a přípravných zápasů tajně. Před odletem vše sdělilm trenérovi a k jeho překvapení, trenér byl poctěn účastí svého svěřence a jeho účast v Kanadě mu bez problémů povolil. Je to samozřejmě absurdní, protože tohle by mělo být naprosto automatické v každém českém klubu, neměli bychom z tak běžné věci v normálním světě být u vytržení. Přesto mě potěšilo, že i do tak tragického klubu z pohledu filozofie výchovy dětí v posledních letech přišel normální trenér chápající jak takový turnaj může akcelerovat hráče v jeho dalším vývoji. Ti trenéři, kteří mají za cíl vychovat hráče a osobnosti, ti nikdy nezakazují podobné akce. No a ti, kteří jsou motivování jinými stimuly, ti se někdy chovají opačně.

Věřme, že ta stará zkažená garda bude postupně vyklízet pozice mladým trenérským a manažerským tvářím, kteří nebudou pohlížet na děti jako na majetek a předmět finanční spekulace, ale jako na lidi, na osobnosti a na budoucnost našeho hokeje.

Opravdu veliký respekt všem českým hráčům, trenérům a jejich rodičům v Kanadě i držícím palce doma, poděkování a uznání náleží Vám všem za skvělou reprezentaci českého mládežnického hokeje.

Přeji šťastnou cestu domů!

....................................................................................................................................

 

 

Probíhají finálové zápasy nižších výkonnostních kategorií turnaje Pee-Wee v Quebecu. Aréna Videotron je slušně zaplněná, atmosféra vynikající.

Je skvělé, že zlatým hřebem dne bude velké finále CZECH KNIGHTS - už za chvíli!!!

 

21.2.2016, 13.47 hodin

Ohlasy přímo z dějiště Pee-Wee v Quebecu:

Patrik Štefan, jednička Draftu NHL 1999, hráčský agent, trenér týmu Detroit Red Wings věkové kategorie Pee-Wee:

"...Mě to ani moc nepřekvapuje, že Češi letos došli tak daleko. Hráli jsme s nimi přátelák, sice Red Wings 2:1 vyhráli, ale Czech Knights hráli dobře. Hlavně mě překvapilo, že mají v týmu asi deset hodně velkých a silných hráčů. Současně se mi zdálo, že v herní kvalitě hráčů českého výběru jsou dost velké rozdíly..."

 

Otec hráče Czech Knights píše z dějiště turnaje:

Nová aréna Videotron v Quebecu je prý neskutečně krásná, zdá se naprosto dokonalá. Jak jinak, vše je úplně nové, ale také sklon tribun, počet toalet a bufetů, všude se prodávají suvenýry a další atraktivní věci v množství a provedení pro Evropany nezvyklém.

Ale nejvíc vedle jsou rodiče doprovázející své děti na turnaji z atmosféry, každé odpoledne je v hale nejméně 5 000 lidí, o víkendech i více než 10 000 diváků už od rána. Město Quebec tím turnajem neskutečně žije.

"...četl jsem dříve na vašich stránkách, že lidi přijdou do haly na finále, ale vůbec jsem nečekal, že budou chodit v takovém množství už přes týden..."

psal mi jeden z rodičů z Quebecu.

Co se týká týmu jako takového, tak jsou někteří spokojenější a někteří míň podle toho, jak se kdo dostane na led. Ice Time dítěte na takovém turnaji je pro spokojenost rodiče zásadní. Trenéři zase vždy stojí před otázkou, zda upřednostnit spokojenost všech i za cenu rezignace na výsledek, nebo jít za výsledkem i za cenu, že někdo nesleze z ledu a druhý se tam dostane jen občas. Takže i přes skutečně fantastický úspěch se asi bude názor na turnaj lišit rodič od rodiče podle pozice dítěte v týmu.

Ale tak to je pokaždé, úplně stejné je to i později v reprezentacích nebo v dospělých.

Věřím, že ten veliký úspěch nakonec převáží hodnocení všech do pozitivní dimenze.

Protože, aniž bych znal detaily, u tak velkých turnajů už je třeba si vybrat a jít za úspěchem za každou cenu. Náročné je to v tom ohledu, že všichni zaplatili stejnou cenu a mohou se cítit poškozeni. V tomto ohledu trenérům jejich odpovědnost moc nezávidím...

 

 

21.2.2016, 7.45 hodin

 

Tak tohle už je skutečně poprask. Czech Knights se po porážce v prvním zápase od Sherbrooke Phoenix (skončili v turnaji hned v dalším kole) dokonale vzchopili, překonali všechny negativní předpovědi a po vyřízení Detroitu Honeybaked v podfinále turnaje si dnes v 9.00 hodin našeho času zahrají absolutní finále nejvyšší výkonnostní skupiny AAA na Pee-Wee v Quebecu proti vítězi pravé části pavouku a dosud neporaženému týmu Detroit Belle Tire.

Skvělé - nemám slov!

 

 

20.20.2016 20.15 hodin

 

CZECH KNIGHTS JSOU VE FINÁLE

 

Češi se v Quebecu zřejmě nehodlají zastavit a už jsou ve finále levého pavouku turnaje AAA. Minnesotu vyřídili jednoznačně 6:3 a ve finále na ně čeká obávaný Detroit Honeybaked.

Už toto umístění je nesmírně cenným a nečekaným úspěchem a skvělou reprezentací českého mládežnického hokeje na nepředstavitelně náročném zámořském ledě. Vzpomínám si, když jsme loni řešili otázku, zda se přihlásit do elitní skupiny turnaje AAA, tak nejprve převládaly názory, že je to nesmysl vypadnout hned ve druhém kole a bylo by lepší volit nižší výkonnostní kategorii, aby si český tým co nejdéle užil turnaje.

Pokud by dnes před půlnocí našeho času Czech Knights porazili Detroit Honeybaked, utkali by se o titul absolutního vítěze s vítězem pravé části startovního pavouku dosud neporažených týmů. Tam se do finále probojovali Mid Fairfield Jr. Rangers a Detroit Belle Tire. Vítěze tohoto finále budeme znát asi dvě hodiny po dnešní půlnoci.

Věřím, že Czech Knights zažívají neuvěřitelnou atmosféru i pravé napětí nejlepšího turnaje třináctiletých hráčů na světě, a že na tyto zážitky nikdy nezapomenou. V této chvíli už je jisté, že dosáhli na skvělý úspěch a turnaj se jim vydařil. Udrželi se v něm opravdu dlouho a možná ještě jejich tažení není konec.

Hodně štěstí kluci v Quebecu!!!

 

19.2.2016, 7.09  hodin

Veliký úspěch

Velká gratulace Czech Knights

http://uni.publicationsports.com/sags-files/graphsheets/18579-SE32L4o.pdf?r=60033981

 

17,2,2016, 21,58 hodin

Tým Detroit Red Wings koučovaný Patrikem Štefanem prošel po vítězství 2:1 nad Barnaby Bruins už do čtvrtfinále pravé části elitní skupiny AAA.

Držímě palce Czech Knights v zítřejším semifinále v levé části pavouku elitní skupiny AAA turnaje Pee-Wee v Quebecu, aby si počínali podobně a dosáhli na skvělý úspěch.

Na odkazu soupisky z přípravného utkání Czech Knights - Detroit Red Wings, které bylo předjednáno ještě před odletem do Quebecu.

https://www.facebook.com/czechknights/photos/pb.810403692367340.-2207520000.1455743030./1005407039533670/?type=3&theater

 

15.2.2016, 19,23 hodin

 

Skvělá zpráva z Kanady pro náš mládežnický hokej.

Češi zabrali v koncovce a pokračují v turnaji.

Druhý zápas na MS Pee-Wee v Quebecu dopadl vítězně:

 

Czech Knights - North Shore Winter Club 4:1

Je to samozřejmě jenom sport a nejde v něm obzvlášť v těchto věkových kategoriích o život. Ale z vlastních zkušeností vím, že dokud na Pee-Wee v Quebecu zůstáváte v turnaji, má celý ten pobyt stále takovou zvláštní slavnostní a povznášející atmosféru.

Jakmile tým vypadne, stále hraje skvělé přátelské zápasy, ale už to není úplně ono.

Moc jsem klukům přál, aby v turnaji zůstali co nejdéle. Jen připomínám, že letos hrají absolutně nejvyšší výkonnostní kategorii "AAA" a vloudili se tím do světa, který je doménou amerických a kanadských týmů.

Czech Knights jsou letos v nejvyšší výkonnostní kategorii turnaje jediným evropským týmem.

Zámořské týmy jsou na veškeré dění kolem skvěle adaptovány, což pro kluky z Česka neplatí...a nechci zde znovu vyjmenovávat, jak a proč je to tam tak náročné a co vše je pro naše mladé hráče v Quebecu jiné.

Posílám velkou gratulaci do Quebecu a přeji další vítězství.

..............................

 

 

13.2.2016, 19.15 hodin

Detroit Red Wings s Patrikem Štefanem na pozici hlavního trenéra postoupil lehce do druhého kola po vítězství 5:1 nad Washingtonem Little Capitals.

Velká gratulace do Quebecu.

Také druhý tým s českým trenérem na střídačce postupuje dál - Pittsburgh Penguins porazil Gatineau Olympiques 3:2.

 

12.2.2016, 7.52 hodin

Czech Knights to bohužel napoprvé nevyšlo a podlehli ve Videotron Aréně týmu Sherbrooke Phoenix 2:3. Díval jsem se ještě krátce po půlnoci, kdy byl stav vyrovnaný 2:2, ale Češi bohužel zápas v koncovce ztratili. Vyrovnané koncovky zámořské týmy umí, o tom jsme se nejednou přesvědčili nejen v Quebecu.

Není to žádná tragédie, pokračuje se dál ve spodní části startovního pavouku v Mbedard Aréně, ale teď už by další prohra znamenala konec v turnaji. Možná je to dobře, protože Orli z Burlingtonu vypadali podle výsledku dost nabušeně a byli by příliš silným soupeřem, ale zdání možná klame.

Kluci mají do pondělka čas se zmátořit, zvyknout si trochu na místní podmínky a změny. Určitě bude ještě nějaký přípravný zápas.

http://uni.publicationsports.com/sags-files/graphsheets/18579-SE32L4o.pdf?r=60033981

 

10.2.2016, 7.43 hodin

Jakub Bažant mi e-mailem sdělil, že tým docestoval do Montrealu a pokračuje dál do Quebecu, v této chvíli už zřejmě všichni v pořádku spí ve svých dočasných kanadských rodinách. Nebudou mít mnoho času na aklimatizaci, prakticky žádný, protože už zítra v 22.45 hodin našeho času nastoupí do prvního klíčového zápasu turnaje č. 18. nejvyšší výkonnostní kategorie "AAA" proti Sherbrooke Phoenix.

Přejeme hodně štěstí v Quebecu!

O den později, tedy ve čtvrtek, nastoupí Detroit Red Wings vedený českým trenérem a hráčským agentem Patrikem Štefanem v 21.30 hodin našeho času v zápase č. 28 proti týmu Washington Little Capitals. Bude zajímavé sledovat cestu tohoto týmu v turnaji a počínání českého trenéra. Letos by údajně neměl patřit k absolutním favoritům turnaje, ale určitě má velké ambice.

Také přeji hodně štěstí v turnaji.

No a ještě jeden tým mívá tradičně v Quebecu české zastoupení. Hned o zápas pozdeji, tedy ve čtvrtek od 22.45 hodin našeho času, nastoupí v utkání č. 29 Pittsburgh Penguins Elite proti Gatineau Olympiques s dalším českým trenérem na střídačce. Také držím palce a přeji dobrý zápas.

V turnaji nižších výkonnostních skupin působí v rámci francouzských, německých nebo rakouských týmů působí v roli trenérů celá řada Čechů. Jak jsem s nimi mohl dříve hovořit, používají neortodoxní tréninkové metody, jejich možnosti jsou často ve srovnání s těmi našimi vyšší. Hlavně finanční, proto si mohou dovolit delší pobyt a kvalitnější přípravu i mimo led v místě turnaje.

..............................................

Ve dnech 10. - 21. února 2016 proběhne v Quebecu 57. ročník světového turnaje Pee-Wee.

Jedná se o první skutečně významnou a velkolepou akci třináctiletých hráčů z 15 zemí celého hokejového světa. Pro mladé české hokejové talenty to tradičně bývá první setkání se zámořským hokejem té skutečně TOP úrovně, na základě kterého už je potom možné činit první rámcové odhady kvality tohoto ročníku v mezinárodním srovnání.

Uspět v Quebecu bývalo pro každý český tým vždy nesmírně náročné.

Tento ročník ale bude přece jen něčím nový a zcela výjimečný. Dosloužila totiž oblíbená a světoznámá quebecká hokejová aréna Colieseé Pepsi

http://www.tournoipee-wee.qc.ca/fr/publication/nouvelle/video_promotionnelle_-1.html

a vedle ní vyrostla nová supermoderní aréna pro 18.500 diváků, která by měla sloužit k návratu NHL do tohoto hokejem posedlého chladného města ležícího na mohutné řece St. Lawrence. Český tým bude mít letos tu čest zahrát si jako první český tým v této nové aréně.

Hráči českého výběru CZECH KNIGHTS se opět od léta připravují na své první významné měření sil se zámořským hokejem. Letos to platí doslova. Jsou přihlášení  v nejvyšší první elitní výkonnostní kategorii AAA (turnaj obsahuje celkem pět výkonnostních kategorií)jako jediný evropský výběr, tedy čistě ve společnosti elitních amerických a kanadských týmů.

Již je známo kdy a proti komu nastoupí, grandiózní turnaj Pee-Wee už byl v lednu  vylosován.

CZECH KNIGHTS podle tohoto losu nastoupí 11. února 2016 v 16.45 hodin quebeckého času proti SHERBROOKE PHOENIX.

Pokud se Českým Rytířům bude dařit, mohou se při své cestě turnajovým pavoukem, ať již jeho pravou vítěznou stranou, nebo tou levou umožňující ještě reparát v případě prvního neúspěchu s možností ještě celý turnaj vyhrát, setkat například s těmito atraktivními týmy:

MONTREAL CANADIENS, QUÉBEC NORDIQUES, DETROIT RED WINGS, WASHINGTON LITTLE CAPITALS, NEW YORK RANGERS, BUFFALO JR. SABRES, PITTSBURGH PENGUINS ELITE, NEW JERSEY DEVILS, LOS ANGELES JR. KINGS,  QUÉBEC REMPARTS, ST. LOUIS BLUES, PHULADEPLHIA FLYERS a s dalšími.

http://uni.publicationsports.com/sags-files/graphsheets/15781-SE32L3o.pdf?r=60033981&__utma=108322077.694032216.1452446645.1452446645.1452449014.2&__utmb=108322077.3.10.1452449014&__utmc=108322077&__utmx=-&__utmz=108322077.1452446645.1.1.utmcsr=%28direct%29|utmccn=%28direct%29|utmcmd=%28none%29&__utmv=-&__utmk=161506492

Celkem elitní výkonnostní skupina "AAA" obsahuje ve startovním pavouku 32 špičkových zámořských týmů.

Czech Knights mají kromě úvodního zápasu na turnaji proti Phoenixu ještě jednu jistotu. Podařilo se mi propojit hráčského agenta mého syna Patrika Štefana s manažerem Czech Knights a dospět k předběžné dohodě o sehrání exhibičního zápasu během pobytu v Quebecu.

Patrik Štefan se totiž v srpnu minulého roku přestěhoval ze slunné Kalifornie do Detroitu, kde mu bylo nabídnuta pozice hlavního trenéra týmu Detroit Red Wings věkové kategorie Pee-Wee, který i loni patřil k největším favoritům na vítězství. Patrik Štefan trénoval mládežnické kategorie už v Los Angeles a získal si již i na tomto poli určitý respekt. Také díky tomu mu byla pozice hlavního kouče Red Wings okamžitě nabídnuta

(loni byl trenérem týmu Pee-Wee Red Wings asistent GM Red Wings Kris Draper). Pocestuje tedy v únoru také do Quebecu a český tým stejně jako loni proti Red Wings určitě nastoupí. Věřím, že kluci už se všichni na tento svátek hokeje těší.

Mnozí poznají možná jen jednou v životě něco podobného. Ti, kteří budou později hrát za nároďák nebo ještě později v NHL, zažijí možná ještě silnější hokejové zážitky. Jedním jsem si ale jistý. Nikdo z těch mladých třináctiletých kluků na Pee-Wee v Quebecu nikdy nezapomene a tyto dny budou patřit k nejsilnějším zážitkům jejich hokejové kariéry.

Letos se na činnosti týmu nijak nepodílím, ale budu určitě vyslancům mladého českého hokeje držet palce a pozorně jejich počínání v Quebecu na dálku sledovat.

Přeji hodně sportovního štěstí

CZECH KNIGHTS na 57. ročníku

TOURNOI INTERNATIONAL de HOCKEY PEE-WEE de QUEBEC

http://www.tournoipee-wee.qc.ca/fr/index.html

 

print Formát pro tisk

Komentáře rss

Přidat komentář >

icon , - odpovědět
Myslel jsem na tzv. "Reprezentační smlouvu," ve které hráč a rodiče podepisují kromě jiného také závazek, že pokud se z nějakého důvodu hráč nezúčastní MS U18 a bude nominován, uhradí zpětně veškeré náklady na reprezentaci v ekv. 4000,- Kč a den. Tehdy jsem to řešil, podobně jako ostatní rodiče hráčů v CHL, pokud by klub hrál play off v termínu MS. V našem případě se jednalo o částku kolem tři čtvrtě milionu Kč.
K těm ostatním dotazům a názorům jen tolik, že je z nich naprosto patrný rozdílný pohled a přístup ke sportu. Pro ty, kteří jej berou pohodově, nemají nějaké vysoké ambice, dělají sport hlavně pro radost a drobné ani větší problémy a nedostatky neřeší, pro ty může skutečně být turnaj Pee-Wee Quebec nebo turnaje WSI zbytečným vyhazováním peněz. Naopak ve světě Kamevédy, kdy hovořím s rodiči, kteří od prvních týdnů chodí s dětmi plavat, stravují je na neuvěřitelné úrovni, rozvíjejí potencial u dětské tělocvičny, učí své děti jezdit na kole nebo na lyžích ve dvou letech, pro ty je Quebec stejně důležitý jako později předčasný vstup do šestnáctky a podpis profi smlouvy. Jsou to dva diametrálně odlišné světy a i my je logicky musíme rozlišovat, protože uvažování obou kategorií rodičů je naprosto odlišné, ale svým způsobem i správné a logické. 1
odpověděl(a)
Děkuju za vysvětlení. Já si říkala, že jsem to určitě špatně pochopila 1
odpověděl(a)
Nemyslím si,že jde o diametrálně odlišné světy. Vy jdete cestou Kamevédy, další jde zase jinak, další má zase svou představu.V 19 letech se tito hráči sejdou a můžeme porovnat , jak kdo na tom je. Hokejově i jinak.
odpověděl(a)
to Cabelik: přesně tak!
odpověděl(a)
Samozrejme,ze tech cest k uspechu je vice.Napriklad potencialem nejzajímavější(muj nazor) cesky hrac rocniku 97, Lakatos asi prosel jinou cestou nez ti,co prochazeji od narozeni Kamevedou, a je vice nez konkurenceschopny.
Takze je fajn, ze si to kazdy muze delat po svem a az vysledky ukazi kdo to delal spravne.
Pro me osobne jsou velice zajimave a inspirativni nazory na vychovu deti treba Petra Kordy nebo docenta Koláře, ktere jsou Kamevede dosti vzdalene,ale zaroven maji svou logiku a smer.
odpověděl(a)
Zajimave a inspirativni jsou ale i nazory PZ st., jakkoliv se nemusime ve vsem shodnout.
odpověděl(a)
Víte, já si myslím že je důležité se trefit do tréninkového ideálů, které vyhovuje dítěti: Každé dítě je povahévě jiné, pohybově, dispozičně a hlavně jinak dospívá.

Žádná Kameváda, nebo plošná metodika nevede k úspěchu. Prostě se to musí sejít a pak z toho vypadne top sportovec.
odpověděl(a)
Chtel sem tim jenom rict,ze je naprostej nesmysl kopirovat neci projekt a myslet si,ze me to dovede k uspechu. Byť nektere prvky Kamevedy, co jsem mel moznost si precist maji svuj vyznam,ale jsou to spise ty vseobecne veci zapadajici do vychovy maleho dite v kazde sportovni rodine. Protoze kdyz se podivam na rodice kolem sebe,tak tyto prvky ve vychove vidim dnes a denne a nikdo z nich o Kamevede nema poneti. Ale vetsina toho o cem se v knize pojednava hraničí spíše s vyhranenosti az fanatismem,jak o tom v nekolika clancich pise prave doc.Kolář,byť vubec ne ve spojeni s Kamevedou. A prave tento fanatismus, jak ukazaly nektere studie ma za dusledek,ze daleko vetsi procento takto vedenych deti u sportu z mnoha duvodu ani do dospeleho veku nevydrží,nez tech co z nich vyrostou sampioni.
, Je to tak odpovědět
No prosím. Je to přesně tak jak jsem si myslela. Původně nespokojený tatínek po pár dnech a s odstupem .......

Máš recht! Ten náš taky, 2 dny jak poleno, ale nadšenej. Super parta, spousta zážitků, udělal se výsledek, ke konci turnaje zápasy i hrál. takže je spokojenej. A já vlastně taky až na nějaká ale.

Tady padala taková neomalená slova jako že jim nešlo o děti, ale přitom jste vy sami na ty děti a jejich názor nemysleli vůbec.
odpověděl(a)
Mimochodem můžu se pane Zacho ještě jednou zeptat jak je myšleno Konečně, ani státní reprezentace není zadarmo ze začátku Vaší poslední aktualizace tohoto článku? Už jsem se na to jednou ptala, ale dotaz pak úplně zmizel v lavině této diskuse.
Psal jste, že to podle nějakých sazebníků vyjde na 4 tisíce denně. To si platí ti kluci celé sami?? Nebo nějakou část? A jak velkou?
odpověděl(a)
Paní Jitko, jestli vám dobře rozumím, tak sháníte informace o případném turnaji pro vašeho syna, který by možná v budoucnu na takovýto turnaj mohl jet. Je to vaše volba a zřejmě se přikláníte k názorům, že je tento turnaj výborný pro další vývoj malého hokejisty. Opakuji, je to vaše volba a buďme všichni rádi za to, že tu volbu máme.
Ale jsou takoví, kteří nevidí v tomto turnaji žádný smysluplný počin pro svého potomka. Ať už z důvodů finančních či sportovních. Několikrát jsem se tady vyjádřil, že pro mě osobně takovýto turnaj není alternativou. Snažil jsem se několikrát vysvětlit proč. Pokud vám moje slova připadají neomalená, bohužel s tím nic neudělám. Ale ty děti do toho netahejte, ty v tomto věku ještě nejsou schopny rozlišit co je pro ně dobré a co ne. V těchto případech za vším stojí vždy rodič, ať se to snaží skrýt sebevíc.
Pro mě osobně není zajímavé to, že někteří rodiče posílají své kluky na turnaje za moře. Zajímavá je spíše skutečnost, co jsou pro to schopni udělat a jaké důvody je k tomu vedou. Když to zjednoduším: jestliže otec malého kluka je schopný investovat do takovéto turnaje, musí mít představu jak se mu takovéto investice vrátí. Nebo spíše, je přesvědčen o synových předpokladech stát se špičkovým hokejistou. V 11,12,13 letech? Co asi udělá takovýto rodič v synových 16-ti letech pokud zjistí, že jeho syn pravidelně nehraje. Opět bude investovat?
I takto by jsme se měli na to podívat. Neříkám, že jsou všichni stejní, ale určitý prvek chování vybočujícího z normálu v tom je. Vím, že na těchto stránkách to bude znít podivně, ale přesto si tuto poznámku neodpustím: ne vše je černobílé, tudíž i výchova ´šampiónů´ má svoje hranice.
odpověděl(a)
Pro děti je to zážitek, samozřejmě že se jen za těch 14 dní extra hokejově neposunou. Herní zkušenosti by získaly i jinde a jinak a levněji a efektivněji. Čistě ekonomicky máte pravdu.

Ale zážitek, emoce, euforii, sebejistotu, potvrzení vlastních schopností, motivaci do další činnosti ve stejné míře ne. Takový turnaj tady není, neříkám že by ho někdo hypoteticky nemohl zorganizovat blíž, ale není. Takže buď se rozhodnete tam jet, nebo zůstanete doma a budete nadávat jak jsou ti lidé blbí, že tam jedou.

Není samozřejmě žádná jistota, že když tam pojedete tak zážitek bude pozitivní, já bych se osobně hlavně bál že se tam někomu něco stane.

Repre - počítám že pan Zacha měl na mysli pokuty když se hráč nedostaví na repre akci. Ale taky by mě zajímalo, na co v rámci repre mají kluci nárok, jak funguje cestování, materiál, pojistky a tak okolo.
odpověděl(a)
to LNT: Ano, však je to každého věc jak se na ten turnaj anebo výlet dívá. Někomu to dává smysl jinému ne. To je v pořádku.
Nechci být za rebela, ale snažím se tady pouze říct svůj názor a od toho (alespoň si myslím) takovéto diskuze jsou. Nikomu to nevnucuju ani nepovažuju svoje názory za jedině správné.

V souvislosti s tímto turnajem bych chtěl zmínit ještě jeden fakt. Turnaj Pee-Wee je turnajem primárně určeným pro americké a kanadské hokejové týmy. To, že někdo přijede z Evropy je bonus, ale nikdo neřeší, proč někdo jede takový kus, aby si zahrál pár zápasů. Každý totiž předpokládá, že tento turnaj má pro účastníky nějaký význam. Kanadské i americké týmy se na tento turnaj systematicky připravují, je dokonce rozdělen podle úrovní jednotlivých týmů. Tomuto se dá rozumět. Ale z hlediska sportovního vůbec nerozumím tomu, proč by se měli účastnit týmy z Evropy. Padlo tady téma sponzorství. Pokud je Jonák schopný nemůže být přece problém sehnat nějaké peníze od sponzorů.

Podobná situace je totiž i ve fotbale. Kluby a zejména ty prvoligové, nemají anebo neumějí sehnat dostatek peněz na provoz svých oddílů (čest výjimkám). Tak jejich ´manažeři´ vymysleli úžasnou věc. Nechají všechno platit rodiče. Postupují úplně stejně jako Jonák. Vyberou si hejli (v tomto případě majetné anebo všehoschopné rodiče) a vykládají jim, jaké že to mají doma zázraky. Rodiče nechápou, že už dávno byli vytipovaní, oni skutečně těmto nesmyslům věří. A tak platí a hodně platí.
odpověděl(a)
Ten začátek jste ale vůbec netrefil 1 a s částí ty děti do toho netahejte taky nemohu souhlasit. Vždyť o ty děti jde především. Já právě neznám kluka, který by z té Kanady nepřijel nadšený a myslím, že i za spoustu let na to bude vzpomínat jako na něco naprosto výjimečného ve svém životě. Nevím o nikom kdo by snad tuto cestu někdy rodičům vyčetl. Jak už tu padlo, nestojí to 50 tisíc, ale kolem třiceti. Za letní dovolenou lidé tuto částku platí běžně. A i když tady jde především o hokej, tak se to dá pojmout i jako krásná dovolená a vsadím se, že spousta z těch kteří byli v Kanadě, tak si holt potom musí odpustit vyloženě letní dovolenou někde u moře a vystačí si se stanem v ČR, například 1
Já zase nechápu proč vás tak strašně moc zajímá a vrtá Vám hlavou jak píšete Zajímavá je spíše skutečnost, co jsou pro to schopni udělat a jaké důvody je k tomu vedou. Jak Vy sám píšete: "pro vás osobně to není zajímavé" a "buďme všichni rádi za to, že tu volbu máme", to píšete moc hezky a vyplývá z toho že i oni si můžou zvolit tuto "zimní dovolenou" s přídavkem možnosti se ještě ke všemu zlepšit, či něčemu přiučit v hokejovém řemesle. Mi spíš hodně vadili Vaše formulace typu: proto jsou mi mistr Jonák a celá Czech Knights naprosto k smíchu anebo všem s mozkem v hlavě, tohle totiž nezní jako NÁZOR, ale jako něco úplně jiného. Možná jste to opravdu nemyslel tak jak to na mě zapůsobilo, ale to je právě problém psaného názoru. V debatě z očí do očí by se to vysvětlilo, či poopravilo hned, ale takhle, když je to takto napsáno každý si to vyloží jinak. Proto by se měla volit slova opatrněji. Jsem si naprosto jistá, že spousta zdejších vyostřených debat by vypadala úplně jinak kdyby jsme se o tom samém bavili osobně někde na zimáku mezi zápasy například 1
odpověděl(a)
to Jitka: ale právě proto vám to píšu. Vy si vysvětlujete slova po svém a dáváte jim význam ze svého pohledu. Jonákovi může být u zadku, že se mu nějaký mojac směje. On má svůj byznys a jede si tvrdě za svým. Takových co se mu vysmálo už potkal řadu.

Co se týká toho repre. Myslím, že je dost nešťastné porovnávat repre akci s čistě soukromou akcí pro děti. Reprezentovat by měla být čest každého sportovce. A taky to čest pro drtivou většinu je. Neznám případ fotbalisty, který by odmítl přijet na sraz reprezentace pokud k tomu neměl opravdu závažné důvody. A v těchto případech se samozřejmě nic neplatí. Tyto nařízení přichází od FIFA, protože tato organizace si chce hájit svoje zájmy, které jsou často narušovány těmi klubovými.
, Fair-Play odpovědět
Pokud je to tak, bylo dopředu avízované, že si 3tí a 4tý útok nemusím tolik zahrát, tak pak je vše v pořádku.

Fakt, že se tatínek ozval, že jeho syn moc nehrál.... tomu ale moc nenasvědčuje.
odpověděl(a)
Ale tomu nemůže nikdo věřit. Jonák dobře věděl koho bere a dobře si uvědomoval, že někteří tam budou do počtu. Tento trenérský přístup nesnáším. Dělat z děcek pitomce a z rodičů idioty. Všechny rodiče musel ubezpečit, že si jejich děcko zahraje, jinak by se mu na to každý z vysoka. Rodiče jsou nesoudní a každý viděl toho svýho prcka zářit na kanadským ledě.
V tomto věku dělat mezi dětmi rozdíly je nesmysl, ale když mu to rodiče žerou a hlavně platí, tak proč ne. Zajímavý podnikatelský projekt. Za mě z pohledu rodiče: hurónský smích, z pohledu trenéra: pěkná všivárna. Ať si to každý přebere sám.
odpověděl(a)
Mojac: Osobně bych své dítě za tak velké peníze na turnaj z několika důvodů nedal:
1) Selekty jsou postavené na individualitách, kluci často hrají na osobní výsledek a ta hra podle toho vypadá.
2) Není záruka, že si dítě adekvátně zahraje .... 40.000,-Kč = 40 speciálních individuálních tréninků. Pokud tam vleze průměrné dítě, tak rodič honí své Ego, místo toho aby za ty peníze dítě kvalitně tady zatrénovalo. Za 40-50 tis ce dá strávit na ledě i celé léto..
3) Jakýkoliv úspěch je o ničem, protože právě v tomto věku většinou vládnou děti, které jsou biologicky a mentálně napřed. S tím se prostě bojovat nedá. Však některé děti se v tomto věku už skoro holý a jejich růst pomalu končí. Jiný teprve jdou do puberty a některé ještě jsou před branou tohoto akceleračního rozvoje.

Myslím, že to je jasná odpověď:

Patrik Štefan, jednička Draftu NHL 1999, hráčský agent, trenér týmu Detroit Red Wings věkové kategorie Pee-Wee:

"...Mě to ani moc nepřekvapuje, že Češi letos došli tak daleko. Hráli jsme s nimi přátelák, sice Red Wings 2:1 vyhráli, ale Czech Knights hráli dobře. Hlavně mě překvapilo, že mají v týmu asi deset hodně velkých a silných hráčů. Současně se mi zdálo, že v herní kvalitě hráčů českého výběru jsou dost velké rozdíly..."

Jasně to ukazuje, že tým byl postaven na dětech co dá se říci dospívají. Je to stejné, jako když chcete s litrem na dálnici porazit dvanáctiválec.

Pokud ovšem má rodič tolik peněz že mu to je jedno, tak OK. Není důvod tam nejet za ty peníze. Pokud si ovšem na to musí brát HomeCredit, tak je třeba se nad sebou zamyslet.

Co je ale důležité, že každý se rozhoduje sám. Jsou to jeho peníze a ty investoval po svém. Tudíž někdo byl spokojen a někdo ne. Proto je třeba znát pohled pohled všech, aby další generace hráčů měla za rok správmý podklad pro rozhodnutí a nebylo nespokojených rodičů.
odpověděl(a)
to trener:Já bych zašel klidně ještě dál. Trénink dětí má mít nějakou koncepci. V tomto věku je důležité, aby děcko sport (nikoliv pouze hokej) vyhledávalo a vyplňovalo každý svůj volný čas nějakou sportovní aktivitou. V období 12-14 let dochází k největším biologickým rozdílům mezi dětmi a dobří trenéři by měli vidět, že Lojza je sice ještě děcko ale cit pro hru a předpoklady má úplně někde jinde než Franta, kterého si pletou s 30-letým chlapem. Toto je velmi citlivé období a hodně kluků skončí jenom proto, že trenér staví hru na výsledcích a na hráčích jako je Franta.

Frantů a jim podobných máme plnou extraligu, ale myšlenku, cit pro hru, chytré řešení situací toho je jako šafránu. Proč asi.

Všechno je to v hlavách lidí potažmo trenérů, ty děcka za nic nemůžou.

V Quebecu v turnajových zápasech jde o vítězství a hráč měl celý dosavadní život na to, aby dosáhl na úroveň, kdy je platný hráč týmu a trenér ho chce a může postavit. Neznal jsem tam trenéra, který by strašně rád nesáhl po kvalitním hráči, který by mu mohl nějak pomoct. Pokud tam v té dané chvíli takto nějaký hráč nepůsobí, hledal bych chybu hlavně u sebe a hned po příjezdu bych zvedl tréninkové dávky a zkvalitnil všechno, co má vliv na kvalitu hráče. Já jako otec jsem skoro pravidelně po návratu z Quebecu postupoval stejně.

Tento odstavec hodně vypovídá o sportovních ambicích a myšlení jeho autora (PZ st. článek výše). Nikomu neberu jeho pohled na věc, ale z mého hlediska: naprosté nepochopení zákonitostí kolektivního sportu. V kolektivním sportu jde zejména o souhru hráčů, jak si ti kluci sedí, jak společně chtějí dosáhnout nějakého výsledku. A to se musí učit. A nenaučí se to tak, že pojedou na turnaj s cizíma hráčema hrát každý na sebe. V tomto věku je to úplná pitomost.
, Penize odpovědět
Ja myslim, ze trenera s mojacem nejvic vzrusuje ten fakt, ze nekdo je tak zhyraly a dopreje svym detem skvely turnaj za penize. Podle jejich teorie by meli jezdit vsichni vsude zadarmo a kdyz je to za penize, tak to nemuze mit zadnou kvalitu a je to jenom komerce. A kdyz je to komerce, tak se jich dotyka, ze za stejne penize nekdo hraje vic a nekdo min, okamzita forma a schopnosti jednotlivce nejsou dulezite. Vsichni stejne!
Kdyz bude Real poradat turnaj pro mladez, maly Mojac pojede jen kdyz mu to nekdo zatopi. Pak je to zadarmo a to se muze. Jenze, co je zadarmo? Ani turnaj v Kotehulkach. Ten bude urcite levnejsi nez turnaj na Realu, ale tu kvalitu tam nenajdeme. Takze co?
Kluci absolvuji kvalitni Quebec v 11 letech, je to brzo? Nebo pozde? Ma se cekat az jim bude 15? Nebo 17? Proc by si ho nemohli odehrat v 11, ve 13, 15 i 17 letech? Ve svych klubech ti kluci z prvnich dvou petek urcite patri k nejlepsim. Uskodi jim, kdyz v 11 zjisti, ze jsou kolem nich desitky podobnych talentu? Uskodi tem mene sikovnym, kdyz zjisti, ze v hokeji to asi nepujde a atletika by byla lepsi? Nebo vi, ze hokej miluji a uvedomi si, ze musi sakra pridat?
A je treba si uvedomit, ze nikdo nemuze mojace donutit, aby poslal syna na Real proti sve vuli.
odpověděl(a)
to dubbuk: ty o voze, my o koze. Ať si dělá každý co chce, klidně ať děcka trénují v Kanadě třeba celý rok. To je na každém rodiči. Moje cesta je prostě jiná. Ty jsi s klukem hrál někdy před lety proti finskému selektu a namlouváš si jak ti to kluka změnilo a jaký to má na něj vliv doteď. To je tvoje věc. Já to tak nevidím - moje volba, anebo musím servilně přizvukovat dubbukovi, abych ho náhodou nevytočil?
odpověděl(a)
Chran Buh, neprizvukuj! To bych si myslel, zes onemocnel. :-)
, Turnaj Pee-wee odpovědět
Syn byl také na turnaji v Kanadě a přestože nebyl tolik nasazován, tak v něm turnaj zanechal hluboké zážitky. Kdybychom měli volit znova, zda pojede, či ne i s vědomím, že neodehraje maximum času na ledě, poslali bychom ho znova. Nešlo jen o hokej, šlo i o atmosféru, pocity, zážitky. U nás by se šlo na podobný turnaj podívat možná stovka diváků. Tam se na kluky přijdou podívat tisíce diváků a ještě platí vstupné.
odpověděl(a)
Hele, to je úplně ok. Ta debata tady vznikla na základě článku, jaký to tato výprava udělala fantastický,neopakovatelný atd.. megaúspěch, na který US boys čumí s otevřenou hubou. Po několika dalších doplňujících info musí být ale každému jasné ( hlavně trenérům ),že ten výsledek nemá prakticky žádnou vypovídající hodnotu, resp. kdyby to každý tým praktikoval jako tento,nevyhrál by Czech Knights jediný zápas.Ovšem oni jsou podle vás v US tak blbí , že nechají ve 12-13 letech hrát každého nominovaného přibližně stejný čas, dokonce i protáčí během zápasu posty,atd...
odpověděl(a)
cabelik: nevim, kdo ti namluvil, ze v Americe maji vsechny deti stejny ice time? To je absolutni nesmysl, zeptej se kohokoliv, kdo prisel s americkymi mladeznickymi tymy do styku. Zaprve maji tymy pouze tri petky, pritom z te treti se vetsinou vykryji pripadne nemoci, zraneni atd. nebo hraje, kdyz o nic nejde. Kdo behem roku zjisti, ze se mu v klubu nelibi, jde po sezone jinam, protoze MUZE! Zrovna tak klub uvolni toho, o koho uz nema zajem. A vsichni drou navic, aby si sve dobre misto v tymu vybojovali a udrzeli!
odpověděl(a)
to dubbuk: proč to zevšeobecňuješ? Jsou týmy, které postupují jak popisuješ a jsou týmy, které nechají vyhrát všechny děti. Vždy je to o lidech a ty jsou natvrdlí jak tady tak i v té tvoji Americe.
, turnaj Pee-wee odpovědět
Chtěl bych reagovat na doplnění článku:
Každý z nás máme svoji sportovní minulost a každý z nás vnímáme sport našich dětí trochu jinak. Chtěl bych poukázat na dva trendy, které v současném mládežnickém sportu přetrvávají. A to je raná specializace a trénink odpovídající vývoji.
Dnešní dva nejpopulárnější kolektivní sporty v ČR jsou typickou ukázkou rané specializace. Nebudu tady rozepisovat fyzické, duševní a v některých případech i zdravotní důsledky rané specializace. Pouze poukážu na fakt, že jedním z hlavních ukazatelů této cesty je hra na výsledky v dětském věku.
Turnaj Pee-Wee v Kanadě je jistě pěkný turnaj a pro řadu týmu v Kanadě má svůj smysl. Tyto týmy hrají celoročně pospolu a systematicky se připravují na tento turnaj. Jaký má ale smysl vybrat typově odpovídající hráče tady v Česku, vybrat ty nejvhodnější a po pár trénincích s nimi jet uhrát výsledky někde do Kanady. Co to těm klukům dá? Dobrý pocit, vzpomínky? Ok, ale ze sportovního hlediska se jedná pouze o 9 zápasů, což pro hráče a jeho budoucí vývoj nemá vůbec žádný smysl.
Aby nedošlo k omylu. Taky jezdíme s klukem na mezinárodní turnaje a kvalita je na těchto turnajích obrovská. Ale pro vývoj hráče jsou neméně důležité i ty čochtárny s Kotěhůlkami, které často kluci hrají.
Ve 13 letech jsou to stále kluci co ten hokej hrát ještě neumí a je otázkou jestli ho někdy budou umět natolik, aby hráli na top úrovni. V těchto letech je mnohem lepší věnovat se více sportům i jiným aktivitám a neblbnout hlavu klukům o důležitosti hraní hokeje. Proto jsou mi mistr Jonák a celá Czech knights naprosto k smíchu. Ale je to pouze můj osobní názor.
odpověděl(a)
Ja bych to uzavřel takto, lépe se prodává na další rok 2 místo, než všichni kluci si zahrály a za ty peníze mají zážitek.
odpověděl(a)
to trener: tak, tak. Všem s mozkem v hlavě je jasný, že o kluky tam zas tak úplně nešlo...
odpověděl(a)
No nic pane Zacho. Snažil jste se 1 Ale očividně né vždy mozek v hlavě zaručuje alespoň snahu o pochopení jiného pohledu na věc.
odpověděl(a)
A co tak paní Jitko místo přicmrndávání, rozvinout svoje myšlenové pochody? Hodně by vás to bolelo?
odpověděl(a)
Za prvé jsem tu prezentovala názory i odlišné a za druhé takové plýtvání myšlenek může opravdu až bolet 1 Vy zase své myšlenky vypouštíte tak lehkovážně, že tím můžete i ublížit.
odpověděl(a)
Samozřejmě je takový výlet hlavně zážitek a motivace pro děti, kvůli tomu tam jedou. Zapšklé kecy to nepokazí. Jeden naštvaný ambiciózní tatínek taky ne.

Vždyť nikdo nikoho nenutí tam jezdit.

To že tam jede výběr a hraje s kluby je taky v tomhle případě lichý argument. Tam totiž nefunguje to naše pohodlné klubové vazalství, kdy v jednom klubu hrají nebruslící a protekční dohromady s šikovnými nadšenci (já vím, raně specializovanými 4 ). Pokud se tamní klub hlásí do AAA soutěže tak se nebojte že nemá vyselektované lokální AAA (raně specializované) děti.

Co se vám to tady ještě nelíbilo? Hra na výsledky, to byste museli vysvětlit kanaďanům, ty by asi koukali. Stahování lajn v zápase který by jinak byl na turnaji poslední - u nás je velmi zažité vymáhání nároku na čas na ledě během zápasu coby sociálního práva, přitom o čas na ledě by se mělo bojovat výkonem a ne kecama.

Více takových talentů nemůže vyrůst tak, že se zglajchšaltujou se 4. lajnou, více takových talentů může vyrůst jedině tak, že se přestane nadávat a udělá se víc takových týmů a víc takových akcí. 3
odpověděl(a)
Toto spojení, jak může vyrůst více talentů, když někdo nehraje ani pět minut, jsem použila právě já 1 ale měla jsem tím na mysli především opravdu mladé kategorie. Přípravku, třetí a čtvrtou třídu. Myslím si, že ani v páté třídě by se ještě toto nemělo moc stávat. Naopak jak se blíží osmá třída a dorost, tam už to chápu a skoro bych už to tam i očekávala, ale proč to omezovat už i u těch nejmenších? Jsem na to trošku alergická hlavně proto, že u nás se to děje přesně opačně. Ve čtvrté, páté třídě byli kluci co šli na led během zápasu 2x, 3x možná 4x protože se muselo vyhrát a pak v sedmičce, osmičce najednou hráli pořád všichni. A rodiče byli samozřejmě nespokojení jak v té čtvrté třídě tak i později v té sedmé a osmé, protože se pořád prohrávalo. No aby né, když někteří kluci se v tom útlém dětství vůbec nevyhráli. Pokud nestačili ve čtvrté či v páté třídě, jak by mohli stačit v sedmé či osmé, když v nižších třídách odehráli minimum zápasového času?
odpověděl(a)
to LNT: přečti si tohle a potom přestaneš psát něco o kanaďanech kteří by koukali na hru na výsledky. Toto je totiž dost velké téma v Americe i Kanadě. http://changingthegameproject.com/the-adultification-of-youth-sports/
odpověděl(a)
Jo to je pěknej článek a s tím z velké části souhlasím, ale to nemění nic na tom že když už jsi s týmem na AAA turnaji který se hraje vyřazovacím způsobem tak si nemůžeš nárokovat čas na ledě - o tom rozhoduje trenér a řešit to s ním přes media je dost divné.

Bylo by pěkné kdyby alespoň v českých soutěžích měly děti možnost odehrát tolik minut a za takový tým jak to odpovídá jejich momentálním schopnostem ale u nás jsou vázány tam kde si udělají v 6 letech registračku a pak už je to o náhodě (nebo útěku).

Jinak k té rané specializaci a strachu z velkých nároků - existují také děti které jsou prostě šikovné a sport je baví 10.

Fakt je že z mého pohledu není třeba trvat zrovna na hokeji, pokud by podmínky byly nesnesitelné. Sport je sport.
, Oficiální reprezentace odpovědět
Spousta zajímavých informací. S tím počtem...... jen co jsem odeslala svůj příspěvek kde se přikláním ke třem lajnám, tak mi chvíli na to došlo, že tam samozřejmě hraje roli i reálná možnost zranění či onemocnění. Je to prostě těžké a jsem přesvědčena, že situace, která by vyhovovala úplně všem opravdu neexistuje 1 Vždy by se našel nějaký kritik, což právě dokazují reakce po letošním úspěchu. A těmi kritiky nemyslím ani tak samotné účastníky a jejich rodiče, jako spíš jen nás ostatní pozorovatele 1
No ale píšu hlavně proto, že si chci upřesnit informaci hned zkraje Vašeho dnešního příspěvku, kterou jsem asi špatně pochopila 1 Kluk, muž, hrající za oficiální českou reprezentaci si pobyt na turnaji platí z nějaké části sám??? Respektive jeho rodiče?? Ne ne, že? To jsem jen opravdu špatně pochopila, viďte? 1
, Právo na informace odpovědět
Je dobře že se to tu napsalo, protože každý má pravo vědět že pokud bude v 3 a 4 útoku, tak si moc zahrát na turnaji nemusí. A tím pádem se za rok může rodič rozhodnout, jestli tam kluka z ročníku 04 poslat.
odpověděl(a)
Přijde mi úsměvné, že to někdo neví 1 Já to nemyslím nijak zle, opravdu ne, přísahám na holý pupík, jen že je to tak běžné snad v každém klubu, v každém týmu, že ti nejlepší, popřípadě jinak vyvolení hrají prostě více než ostatní, že jsem si myslela, že s tím musí každý počítat. Je na tom krásně vidět, že si asi opravdu rodiče těch vyvolených popřípadě těch skutečně nejlepších asi opravdu během roku ani nevšimnou, že mají v týmu spoluhráče, kteří se během zápasu dostanou na led sotva tak na pět minut.
, názor odpovědět
Říkal jsem si, že tady psát nebudu, ale nedá mi to. Nebudu komentovat jednotlivé názory. Jen na vysvětlenou kluci odlétali do Kanady 9.2. a vraceli se 22.2. kolik je to dní si každý spočítá. A že hráli většinu turnaje na dvě lajny taky není pravda. Na dvě lajny hráli druhý turnajový zápas a to jen třetí třetinu.To jen pro vysvětlení. Dále by mě zajímalo kde jedem pisatel vzal, že to stálo 50.000,-? Je jasné, že když člověk na to nemá tak mu to nezaplatí a na druhou stranu jsou to pro kluky obrovské zkušenosti a to ne jen hokejové, ale i do života a ty mu nedají ani tréninky navíc tady doma. Jak píše zklamaný tatínek z Uničova a pomlouvá styl hokeje, který kluci hráli to pramení asi taky z jeho zklamání. Kluci makali, dřeli a hráli pěkný hokej. Toť vše a doufám, že je to můj první a poslední příspěvek. Mějte krásný večer
odpověděl(a)
tome, tome... stálo ti to za to?
, to MojacII odpovědět
Mojaci, ty jsi fakt takovej vůl, že to nemá obdoby. Jakým právem se otíráš o někoho, koho vůbec neznáš, nic o něm nevíš a jakým právem se opovažuješ trefovat do malýho kluka? Jestli to chceš dělat, tak se podepiš pravým jménem a buď tak ochoten nést za ty svoje cinty odpovědnost. trenér odkudsi z Uničova
odpověděl(a)
A jak se trefuju do tveho syna? Ze napisu, ze nechapu proc ho jeho otec posle na turnaj se starsima klukama? Si zamet pred vlastnim prahem, tatko-trenere. Napsal jsem to jenom proto, ze s takovymi `zazraky` jsem se setkaval cele detstvi a dnes se bohuzel nic nezmenilo. Tak se rychle uklidni, nic zleho jsem ani o tobe ani o tvem synovi nenapsal. Jesteze nejsem z Unicova, to bych pekne zchytal a kdyby muj kluk hral hokej to bys mu pekne spocital co? Typicky trenere dneska.
odpověděl(a)
Místo těchle anonymních keců vystup z anonymity a podepiš se ty pitomo.
odpověděl(a)
Tak ty posles kluka za 50 litru podivat se na zamrzle vodopady a ja jsem pitomec. Tak to potom jo. Se uklidni, ja za to nemuzu ze sis to nemohl osefovat jak ses asi zvyklej. Napis neco k veci a na me nemusis reagovat, bambulo z Unicova.
odpověděl(a)
Stydíš se podepsat, viď? Vůbec se ti nedivím.
, Pee-wee Quebec odpovědět
Cabelik, trener a Mojac, vy jste fakt prizdisraci, ze vam neni rovno. Sedet tady za peci a posmivat se, kdyz navic neni cemu, to je fakt hrdinstvi. Kluci v Kanade dosahli fantastickeho vysledku. Hokej je tymova hra, zodpovedny je trener, ktery s tymem zrejme odvedl excelentni praci. Ze hrali dve lajny hodne a zbytek v turnajovych zapasech malo? No a co? Bylo tam dalsich pet nebo kolik pratelaku proti skvelym mistnim tymum a ty odehrali vice ostatni hraci. Pratelak na tomhle turnaji nemi zadna cochcarna z Kotehulek, vsechny tymy jsou top a kvalita proti Cecham je nepomerna. Atmosfera a organizace turnaje je uchvacujici. Ja tam byl a videl to na vlastni oci. Ackoliv nas tym tenkrat v turnaji neuspel - prohral ve 2. kole vitezneho pavouka s finskym selectem (Puljujarvi, Aho), tak muj kluk na to dodnes obcas vzpomene a nekde uvnitr mu to blika jako majacek, aby neusnul na vavrinech. A ze to stalo prachy? Jasne, ale nemam vetsiho konicka nez vlastni deti...
odpověděl(a)
Fakt??? Váš kluk hrál proti těmto finům? A byli vyjímeční už tehdy?
odpověděl(a)
to dubbuk: holt mám jinej názor. A jak jsem řek, rodiče si sami musí říct jestli jim to stálo za ty dukáty. Osobně je určitě vrazím do jiných synových aktivit než ho poslat na turnaj za moře, kde odehraje nějakých 9 zápasů ´top´kvality. Celé je to o pohledu na mládežnický sport a pro mě není důležité, aby můj syn hrál ve 13 proti top hráčům bůhví odkud. Ale to tobě těžko někdo vysvětlí, ty dle toho jak se vyjadřuješ nemůžeš chybit.
odpověděl(a)
Super slovník, nemá cenu komentovat psychopatickou osobu co neunesl kritiku.
odpověděl(a)
TO dubbuk: když si tak pročítám ten tvůj příspěvek, tak vlastně musím dát znovu za pravdu všem těm bývalým hráčům,či dobrým trenérům, že jít trénovat mládež za žádnou cenu nechtějí.A víte proč? Především kvůli rodičům. A tak jdou trénovat radši mladé děti třeba do Ameriky...smutná realita.
, Výsledek odpovědět
Na dvě lajny dobrý...snad to po návratu trenéři ustojí...zaplatit turnaj vybranému dítěti, co má ice time 2 minuty za zápas...
odpověděl(a)
Jestli je to tak, že někdo se sotva podíval na led, tak to je smutné. Výsledek je dobrý, jen se ale zapomíná, ze tým hrál proti klubům ze selektem. Což je o 300% zvýhodnění. O to je smutnější, že nehrál celý tým rovnoceně. Když mám výběr z ČR proti klubům, měl bych mít konkurenční všechny hráče.

Až uděljí selekt oni, tak náš skončí debaklem.
odpověděl(a)
Já myslím, že to až tak tragické nebylo. Kluci tam odehráli 4 přáteláky a 5 turnajových zápasů. Přáteláky myslím hráli všichni naprosto normálně. Někdo byl na ledě možná malinko déle, ale tam myslím velké rozdíly nebyli. Dokonce i první turnajový zápas odehráli celkem normálně bych řekla. Větší změny nastaly u druhého turnajového zápasu, což mám potvrzeno ze záznamu, že někteří kluci byli na ledě opravdu méně než 3 minuty. Méně asi někteří odehráli i třetí zápas, nicméně za 10 dní odehráli 9 zápasů!! Kdy se klukům podaří doma během deseti dnů odehrát takto kvalitních 5-7 zápasů?
odpověděl(a)
Cebeliku: Někdo to zasponzorovat musel. 1 a 2 útok si zahrál max. ice time a ten zbytek finančně vypomohl :-) a pomáhal, aby si ty útoky oddechly.

Možná by nebylo od věci dávat třetím útokům slevu na 50% a prvnímu a druhému to naopak zvýšit. 5
odpověděl(a)
To Jitka: report od jednoho z rodičů - Jet za takové peníze a hrát pak v zápase ve 4. útoku 2 minuty, za 14 dní možná 20 min čistého času, s tím mi běžte všichni příště k šípku.
odpověděl(a)
To trenér: Přesně jsi to vystihl. Na druhou stranu,kdyby to ostatní pojali jako náš výběr, tak bychom tu o našem selektu nepsali.Nebyl by totiž třeba...máš dostat o 10 nebo o 15....a hráli by všichni stejně...
odpověděl(a)
Vím přesně odkud to je a kdo to psal, ale za prvý tam kluci nebyli ani 14 dní ale deset nebo jedenáct a právě proto jsem psala, že ti kluci tam odehráli za tak krátkou dobu devět zápasů a myslím si, že pět šest zápasů odehráli normálně. Ale rozhodně má pan trenér pravdu v tom, že je asi nesmysl aby tam jezdili 4 lajny. Tři asi opravdu bohatě stačí.
Nicméně toto je naprosto klasický problém českého hokeje.Už od přípravky se to hraje na pár vyvolených, kteří odehrají většinu zápasů a zbytek paběrkuje. Tohle bych pochopila od osmé třídy, od dorostu, ale proč už ve třetí, čtvrté třídě? Jak tu pak má vyrůst větší množství talentů, když se prostor dává většinou jen jedné lajně? Vtipné je i to, že všichni kluci co v Kanadě byli mají doma určitě právě tu pozici, že jsou neustále na ledě. Já vím, že je to stálo velké prachy, ale opravdu ani trošku netušili, že taková situace může nastat? Pro spoustu dětí a rodičů je to problémem i na všech klasických turnajích, které rodiče stojí od tří do pěti tisíc a dítě jim pak na turnaji odehraje pár minut. Nebo obyčejné mistráky, kde nejezdí bus, ale rodiče tam musí dítě dovézt. Když toto kluka potká x krát za sezonu tak ty děti i rodiče cítí úplně stejnou křivdu.
odpověděl(a)
to Jitka: tak tomu je vždy, když se hraje na výsledky. V tomto věku hrát na výsledky znamená upřednostnit ty, kteří momentálně vyčnívají nad ostatními. Většinou jde o kluky, kteří hrají hokej častěji a déle anebo jsou fyzicky (biologicky) vepředu. Tomuto se v odborné literatuře říká raná specializace.
Nepíšu to tady proto, aby všem spadla brada, že to Mojac ví. Ale proto, že i tyto turnaje mají svoji temnou stranu. Skončili druzí, hráli to na pár kluků, zbytek jim zaplatil výlet. Slušný nesmysl.
odpověděl(a)
Opravdu krásný turnj pro 10 hráčů. Toto přesně nemám rád, někam se jede a nikde nemáte jasná pravidla a záruku jak si dítě zahraje ... a dopadne to po Česku. Pro mnohé to musí být hodně velký šok, když zaplatí (asi 50 tis) za 10 dní a z toho jim výjde super výlet s minimem času na ledě. 3 3 3
odpověděl(a)
to trenér: nevím jak ostatní rodiče, ale já bych si připadal jako blbec roku. Poslat kluka za vodopádama a zmrzlým lesem, který má beztak kousek za barákem, tomu se říká slušný byznys. Ale co, asi někteří v tomto státě na to mají, posílat děcka na výlety za moře. Není lepší si zahrát o víkendech tady v Česku? Jediná devíza pro budoucnost: draze zaplacená zkušenost.
odpověděl(a)
MOJAC: naprostý souhlas. Absolutně zbytečná záležitost. Za ty peníze může naopak více kvalitně trénovat.
odpověděl(a)
A i těch 10 hráčů zřejmě nepředvedlo nějaký konstruktivní hokej,čili jen dokreslení totálně výsledkově hraného turnaje.Radši tam měli hrát jen přáteláky s ohledem na individuální rozvoj hráče,než to jen mlátit po prknech..viz report z dějiště..... Určitě však není na místě tento výsledek přeceňovat a přiřazovat k němu nějaké změny v českém hokeji. Rozdíly ve hře soupeřů a českého týmu byly velké a jen díky mimořádným kvalitám jednotlivců, jejich momentálně mimořádným fyzickým parametrům a střelecké disponovasti se výsledky podařilo udělat. Náš herní projev se ale dal přirovnat ke hře zámořských týmů z doby před lety. Tato hra byla charakteristická minimem kombinací, nahazováním puku na zadní mantinel a dobruslováním a častým fyzickým kontaktem. Až na ten fyzický kontakt, který je na tomto turnaji zakázán, jsme to tak nějak hráli. 2 souvislé přihrávky byly běžné jako kvítky šafránu, pohyb hráčů bez kotouče nebyl naší silnou stránkou, za vyloženou slabinu považuji ze shlédnutých záznamů schopnost útočníků vytvořit tlak na beky soupeře s pukem a vůbec obranná hra útočníků bez kotouče.
odpověděl(a)
Až budou letenky a vše kolem hrazeno sponzorem, tak ať se hraje na výsledek. Dítě bude mít hezký výlet a nemusí ho trápit, že si tolik nezahrál - pokud mu to jde hůře.

Pořadatel by se nad tím měl zamyslet a místo vybírání startovného by měl celý rok oslovovat sponzory a turnaj a hráče financovat sám. Pak tam bude mít i lepší hráče, neboť řada hráčů teď nejede, protože rodičům připadá zbytečné utratit 50k za turnaj.

To je 50 hodin individuálních lekcí na ledě - což mu dá mnohem více na rozvoji.
odpověděl(a)
to cabelík: viděl jsem jeden záznam a je to přesně tak. Czech knights mělo několik přerostlých kluků, kteří se sice snažili, ale kvalita byla na straně zámořských ´prcků´. Moc dobře nerozumím, z jakého důvodu tam chtěli Czech knights tolik uspět, ale asi o děckách (a jejich hokejovém vývoji) to úplně nebylo. Každopádně to si musí každý rodič vyhodnotit sám co jim to dalo a co ne. Já bych tam kluka určitě neposlal.
odpověděl(a)
to trenér: přesně tak. Taky jsem na to myslel, že bez silného sponzora tam nemá smysl jet. A waste of time.
odpověděl(a)
Pane Cabeliku Vy tu ale papouškujete právě že jednoho z rodičů, kteří se cítí poškozeně. Možná že i pan trenér bude mluvit trošku jinak po pár dnech, až uvidí jak moc se bude klukovi po Kanadě stýskat a až to zhodnotí s odstupem. Navíc je to trenér, který má na své hráče opravdu vysoké nároky a jako jeden z mála se snaží své hráče učit i těm nepopulárním věcem pro hráče, což jak on sám píše se v našich trenérských žákovských řadách moc nenosí. Bohužel samozřejmě. Tyhle nešvary asi trenéři výběru Czech Knights nemohli stihnout u všech odstranit a proto je jasné, že se hra jako celek tomuto trenérovi líbit nemohla. Nicméně upírat dobře odvedenou práci trenérům výběru je opravdu vtipné po tom co dokázali něco co se nepovedlo více než dvacet let. Je neodiskutovatelné, že se jim opravdu dobře povedlo sestavit první lajnu. Samozřejmě nemůžeme vědět zda by stejně dobře nefungovala s nějakou změnou, ale to jsou jen kdyby. Fyzické parametry kluků sice asi byly výhodou, ale né tak velkou jak by se mohlo zdát, vzhledem k tomu, že se tam nesmí hrát do těla. Naopak to pro ty velké hráče bylo občas nevýhodou, když se zapomněli a použili úplně obyčejné tělo, nad kterým se tu u nás nikdo ani nepozastaví a tam za to šli okamžitě na trestnou. Navíc celé kanadské bodování nejvyšší výkonostní skupiny vyhrál jeden z hráčů první lajny.
Myslím si, že ti stejní rodiče co jsou možná nespokojení teď by byli asi stejně nespokojení, kdyby kluci vypadli už před týdnem hned po druhém turnajovém zápase a celá jejich americká cesta by se zkrátila na polovinu. Možná by i pak kritizovali trenéra proč to nehrál chytřeji aby se tam kluci zdrželi déle. Tady by se každopádně vyrojilo plno kritiků a posměváčků proč tam vůbec jeli když jsou tak rychle zpátky. A taky by to byli asi ti stejní, co kritizují i teď. Nikdy nebudou spokojeni všichni!!
odpověděl(a)
to Jitka: vysvětlete mi paní Jitko co vede trenéra odněkud z Uničova, aby poslal svého syna (2004) někam na turnaj mezi top hráče ročníku 2003. Co od toho očekává? Pokud si myslel, že jeho syn je výjimečný tak dostal pádnou odpověď. Ale kvůli tomu tam nemusel jezdit, stačilo se zeptat místních a ti by mu určitě odpověděli a nestálo by ho to ani korunu. Tak o čem to celé je tento turnaj z pohledu Czech knights? Hrát proti sehraným týmům, kteří se sehrávají celý rok na tento turnaj. Jaký je výsledný efekt z toho turnaje? Myslím tím sportovní efekt. Vy to víte? Rád se to dozvím, pokud znáte odpověď.
odpověděl(a)
Dobrý den. Samozřejmě, že Vám to vysvětlit nedokážu, protože je to víceméně věc názoru a každý má na to prostě jiný pohled, takže chtít něco vysvětlovat by ode mě bylo hodně namyšlené. Proč tam jezdí mladší kluci to opravdu nevím. To mě také vždycky napadá, proč jedou mladší? To nemáme dostatek tak dobrých hráčů ani v tom daném ročníku?? Tuhle otázku si také vždy kladu. Nevím jak to chodilo v dřívějších ročnících, ale například letošní mladší gólman byl dle mého názoru lepší než starší a loni jel také jeden jediný mladší hráč a ten byl právě také z Uničova, takže asi měli dobré ohlasy. A to je dle mého názoru jeden z hlavních důvodů proč to tam lidi tak moc láká. Krom toho, že si myslím, že je vždy dobré srovnání s těmi nejlepšími a i ti dobří u nás, tam poznají, že být opravdu dobrý znamená ještě něco víc, tak nevím to jistě samozřejmě, ale myslím si, že po nějaké době na to všichni vzpomínají jen a jen v dobrém. Že toho dobrého to přinese těm klukům mnohem více než toho špatného a po čase když budete mluvit s někým kdo tam byl tak Vám to asi každý doporučí. Takže touha účastnit se něčeho tak vyjímečného je prostě příliš velká aby člověk v tu chvíli dokázal úplně rozumně zhodnotit zda na to jeho kluk má nebo ne. Nemluvě o tom, že každý věří a doufá, že na to ten jeho kluk má. A jak už tady mnohokrát psal i pan Zacha tak na ty kluky to musí neuvěřitelně zapůsobit a pokud to ten kluk s hokejem myslí vážně tak ho to asi opravdu musí motivovat pracovat co nejlépe aby mohl něco takového zažívat v budoucnu pravidelně.
, - odpovědět
Tak na tohle jsem opravdu zvědavá. Naši to hrají víceméně na dvě lajny a hlavně na čtyři střelce, kteří jsou v první desítce statistik. Ale za nimi je ve statistice obrovská díra a dalšího kluka mají až na šedesátém místě. Na jednu stranu to není málo čtyři borci v první desítce. Kolikrát to týmy hrají na jednoho dva borečky, takže čtyři vyrovnaní borci je řekla bych dost. Trenérům se očividně podařilo dát do kupy vynikající první lajnu, která dala snad 98% všech našich branek. Na druhou stranu když se kouknu do statistiky kanadského bodování tak Detroit Bell Tire má v první desítce sice jen dva kluky, ale v první čtyřicítce jich má hned deset, takže mají asi vyrovnanější tým. Asi píšu hlavně proto, že naše třetí a čtvrtá lajna rozhodně nedostala tolik prostoru aby ukázala co v nich je. I když jsem se teda právě na Uničovských stránkách dočetla, že v posledním zápase kde kluci nedostali ani góla už to hrálo pravidelněji více kluků. Takže si asi trenéři uvědomili, že na dvě lajny to asi celý turnaj neutáhnou. Škoda, že už nějakou dobu nejsou na youtube záznamy ze zápasů. Snad se tam ještě dodatečně objeví. I přes tu malou obrazovku měli ty první dva turnajové zápasy neskutečnou atmosféru!! 1
Každopádně velká gratulace a ať si kluci velké finále pořádně užijí!!!! 1
odpověděl(a)
Mimochodem s Detroit Bell Tire už tam kluci odehráli přátelský zápas, který prohráli 1:6. Pět gólů ale pustil brankář, který od té doby chytal už jen přátelské zápasy a na turnaji od té doby odchytal vše druhý gólman (mimochodem ročník 2004), který tenkrát v tom přátelském zápase pustil za stejnou dobu pouze jeden gól. Taky si myslím, že právě návrat do velké haly může být pro naše kluky jistou nevýhodou. Zážitek na celý život, to bez debaty, ale!!! Detroit Bell Tire odehráli ve velké hale snad všechny svoje zápasy a když jsem si teď prohlídla fotky z posledního zápasu, tak tam museli mít minimálně deset tisíc diváků, né-li víc. Takže zatímco oni už budou na velké publikum přivyklé, naši kluci odehráli ve velké hale pouze první zápas. Počet diváků si netroufám odhadnout, ale nebylo jich ani zdaleka tolik a všechny své další zápasy naši kluci odehráli v malinké hale pro pár diváků. Takže návrat do velké haly, kde najednou bude 15-20 tisíc diváků jim může rozklepat kolena. Moc moc jim držím palce, protože to co zažijí bude opravdu něco neskutečnýho!!
, - odpovědět
Finále? Není to semifinále? Ve finále levé části pavouku budou pokud porazí Minesotu, není to tak?
, - odpovědět
Uvidíme, uvidíme. Kdyby loni kluci první zápas prohráli, vsadím se, že by došli až do finále, takže i nadále držím klukům palce 1
odpověděl(a)
No super!!! Kluci pokračují po výhře 4:1!!! :o) Po dvou třetinách to bylo 1:1 takže poslední část kluci pořádně zabojovali. Myslím si, že velmi důležitá byla taky volba brankáře.
, Risk odpovědět
Čím déle tím to bude dražší, tak aby to neskončilo 2 x prohrou a hop domů :-). Ta hra přes posun času druhý den mi připadá dost riskantní.
icon odpověděl(a)
Nejeli by domů. Na tomto turnaji je velká výhoda, že je na jednom místě koncentrováno mnoho skvělých týmů. Zaplatíte nějakých 100 CAD a domluvíte si třeba na každý den atraktivního soupeře mimo turnaj v některé quebecké aréně. Pořadatelé zajistí plochu, rozhodčí a pomocné profese, dovezou a odvezou bágly s výstrojí a hokejky. Takže odehrání úplně jiných zápasů než v Česku je zajištěno s frekvencí podle volby realizačního týmu Czech Knights.
, - odpovědět
Dobrý den, to jsem se právě chtěla zeptat..... loni jste odcestovali s větším předstihem před prvním turnajovým zápasem, že ano? Mě právě překvapilo, že někteří kluci ještě v neděli hráli doma své zápasy, když jsem věděla že turnaj za dva dny začíná.
icon odpověděl(a)
Ono je to složité zorganizovat. Nevím, proč se letos organizátoři rozhodli odletět na poslední chvíli. Musíme si uvědomit, že je třeba naplánovat i odlet z turnaje v termínu, který by umožnil hrát finále turnaje. Od prvního zápasu do finále je to řada dnů, každý den výpravu prodražuje. Třeba německé nebo francouzské týmy přicestovaly už i deset dnů předem, jak jsem loni mluvil s trenéry, byly ubytováni společně v hotelu, každý den dělali hodinu suchou přípravu a každý den měli trénink nebo zápas na ledě. Ale to bylo o úplně jiných penězích. Loni jsem žádal organizátory, aby nám vyšli vstříc a nalosovali nás do turnaje co nejpozději, což se podařilo. Letos jsem se díval, že některé týmy hrají první kolo až 14. února, takže tudy možná vedla cesta, ale to už je teď jedno. Pokud si kluci s prvním zápasem poradí, bude to v pohodě. 1
odpověděl(a)
Samozřejmě, čím déle tam budou tím to bude dražší, to je zřejmé. Asi to byla opravdu všeobecná domluva, která se ale asi úplně jednoduše nerodila. Co člověk to jiný názor :)
Tak snad to klukům vyjde. Před nedávnem na facebookových stránkách Czech Knights byl odkaz na americký ranking týmů této věkové kategorie a asi se špatně koukám, ale ty jejich první soupeře tam prostě nikde nevidím.
icon odpověděl(a)
Nevím, nemám přehled. Může to být způsobené přejmenováním týmů pro tento turnaj, který i v Americe berou za naprosto výjimečný. Little Caesars třeba jedou pod názvem Detroit Red Wings, takže pod tímto názvem nikde v žebříčcích nefigurují, týmy se různě posilují na tento turnaj, atd. Já bych neměl strach, že soupeři budou slabí. Obával bych se přesně opačného problému.
, - odpovědět
Už delší dobu jsem na tento ročník hodně zvědavá. Hlavně proto, že tento ročník má krom klasické soutěže od ČSHL, druhým rokem také svou velice kvalitní soutěž HTA 2003 a podle ohlasů, to klukům dává mnohem více než klasická soutěž starších žáků. Je tedy fakt, že nevím kolik kluků hrajících tuto soutěž do Kanady jede (vím o dvou) a další věc je, že oproti loňsku hrají v Kanadě právě že tu vyšší kategorii, navíc určitě hodně záleží na štěstí při losu, vzpomeňme loni, ale i tak pevně věřím, že tam kluci odehrají vyrovnané zápasy!! Takže moc držím palce a doufám, že v únoru pak budou někde k dispozici aktuální informace.
icon odpověděl(a)
Kluci v každém případě odehrají kvalitní zápasy. Jde o to, aby se prodrali dál turnajem, protože pak mají možnost hrát ve velké aréně, což je obrovský bonus navíc. Budu se snažit nějaké informace aktuálně přinášet i tady.

KAMEVÉDA



Facebook Kamevéda

Používáte socilní síť Facebook? Pokud ano sledujte stránku Kamevéda! fb

Sponzoři

Prolog2.jpg

DrillBook

Informace o DrillBook, jak objednat a slevový kod najdete v článku (stačí kliknout na obrázek)
drillbook

Náhodný obrázek

IMG_9798.JPG

Reklama