25.6.2018
Určitě bychom měli dohánět svět, s tím lze souhlasit. Neškodilo by ale víc upřímnosti. Samozřejmě jde v prvé řadě o peníze, o lepší ošetření autorských práv a společně s tím také o větší příliv do pokladny za nové dresy a další reklamní předměty. Svaz spoléhá na to, že s touto změnou přinutí všichny fandy zakoupit si nové. A protože na nové logo má dokonale ošetřena autorská práva, penízky se nebudou kutálet jinam.
Spolu s informacemi, že v roce 2023 bude vedle Česka kandidovat na uspořádání MS také Rusko, které určitě bude velice silným a vlivným sokem, vedení hokeje už zřejmě dopředu počítá s tím, že by se další velký příliv peněz do pokladny mohl o něco zpozdit a tudíž je třeba vytvořit nové zdroje. A toto má být jedním z nich.
Skutečný problém je jinde !
Podle vedení svazu jsme byli jediní z šestice předních hokejových zemí, kdo svoje aotorská práva nedržel pevně v ruce. Podotknul bych, že těmto pánům už deset let mnohem méně vadí naše podobná ojedinělost způsobená tabulkovým řádem - což na rozdíl od dresů představuje skutečný problém po celá desetiletí hatící výchovu hokejových talentů. Toto je opravdovým prokletím našeho hokeje. Zatímco tabulky degradují výchovný proces, celý český hokej a vzájemné vztahy lidí působících v různých rolích uvnitř tohoto sportu, dresy sice mohou být jiné, opatřeny novým logem, ale samy o sobě opravdovou změnu a nový vítr přinést nemohou. To všichni víme, proto odmítněme snahy přesvědčit veřejnost, že tomu může být naopak.
Opět jsme tedy svědky toho, že hledáme ztracenou peněženku pod světlem u hospody, kde je dobře vidět a hezky se nám to hledá, přestože všichni víme, že jsme ji ztratili o půl kilometru dál v tmavé zátočině u lesa. Ale to myslím není nic nového.
Pro vedení hokeje tato lekce představuje informaci, že nejen rebelové uvnitř, ale už také veřejnost a řada významných hráčů ztrácí důvěru a trpělivost.
Hokejová veřejnost dala opět zřetelně najevo, že k tomu, co vytváří vedení hokeje, už dávno nevzhlíží s posvátnou úctou, ale naopak velice podezřívavě až kriticky. Přesto jsem toho názoru, že bychom se neměli nechat zavléct do jakéhosi mediálního souboje o logo, protože jedním z vedlejších cílů této kampaně je odvedení pozornosti od skutečných problémů, k jejichž řešení musí všichni, komu je český hokej drahý, neustále a tvrdě, podle svých možností, napřít své veškeré síly. Protože jak vidíme, vedení našeho hokeje není schopno sáhnout ke skutečně smysluplným ozdravným systémovým krokům, které by celému vývoji daly hlavu i patu - tedy skutečnou naději do budoucna.
Pavel Zacha
Komentáře
Zasílate odpověď ke stávajícímu příspěvku (zrušit).
Nemáte oprávnění přidávat příspěvky.
Registrace >
Ztracené heslo >