Kamevéda

Menu

Odkazy

Uživatel

Počítadlo

Reklama

Kategorie: Domů

Každé dítě může v něčem vyniknout

 

Když před několika roky vyšel na celé zadní stránce MF DNES článek Karla Knapa

"Profíkem od kolébky"

jako první zmínka o Kamevédě a potenciálu útlého věku dítěte, způsobilo to rozruch a velký zájem i mezi samotnými redaktory.

Bylo to něco nového, překvapivého.

Dost lidí tehdy na tento nový úkaz nedokázalo tak náhle formulovat svůj názor.

Dnes je už situace jiná, těch článků jen za poslední půlrok je k přečtení na stránkách našich velkých deníků i magazínů celá řada.  Jedno téma hovoří o potenciálu prvního roku života na schopnost socializace jedince s tím, že pokud neprobíhá správně, mění se lidská DNA s negativními dopady i na příští generace.

Jiný článek hovoří o nutriční podvýživě nejmenších dětí opět s dopadem na změnu DNA a postižení také dalších generací. Čtenář jistě přejíždí řádky docela v poklidu  dokud je řeč o těchto problémech v chudých zemích rozvojového světa. Až do okamžiku, než se dozví, že velice nebezpečnou nutriční podvýživy trpí ve velkém měřítku třeba i obézní děti v nejbohatších zemích dnešního světa.

Potom čteme o důležitosti prvních let života na umělecký nebo hudební potenciál dítěte. V poslední sobotní příloze MF DNES zase zaujala Radka Hrdinová otázkou:

Jak vychovat génia?

Zabývá se tentokrát problematikou intelektuálního rozvoje dětí. Opět tvrdí, že z hlediska rozvoje inteligence jsou rozhodující první roky života a v šesti letech jsou "karty v tomto směru prakticky rozdány!!!

Je to skvělá změna pro současné rodiče nejmenších dětí a všechny budoucí rodiče. To co hlásám do světa už několik let pod praporem Kamevédy a čemu ještě většina před relativně krátkým časem moc nevěřila, se stává realitou, skutečností. Něčím, co je náhle potvrzováno a hlásáno ze všech stran a nad čím už dnes téměř nikdo vzdělaný nebo alespoň gramotný nepochybuje.

Někdy mi to připadá, jakoby někdo opisoval na mých přednáškách, když čtu některé formulace.

Rodiče tedy dnes už nemusí polemizovat o tom, že rozvoj dítěte brzy po narození je něčím, čím by se současné generace měly zabývat mnohem kvalifikovaněji než všechny generace předešlé. Ten důvod takového posunu je nasnadě.

Dnes už víme, že to tak je.

Nas rozdíl od našich otců a praotců.

Já osobně tvrdím, že stojíme na prahu revoluce ve výchově.

Nejváženější vědecké ústavy z celého světa to nezvratně potvrdily, přibývají nové a nové důkazy, nové zajímavé informace.

Už i v Česku jsme srovnali krok s vyspělými zeměmi a přijímáme tento moderní trend.

Nový pohled na výchovu v rodinách.

Pavel Zacha

 

print Formát pro tisk

Komentáře rss

Přidat komentář >

, Rozvoj potenciálu odpovědět
Souhlasím, nebo věřím, že první roky života jsou pro rozvoj potenciálu dětí velmi důležité. Ať už jde o tělesné a psychické zdraví, inteligenci, pohybový nebo umělecký potenciál atd. Ovšem, otázka je, jestli tou jedinou a nejlepší cestou k rozvoji musí být v každém případě právě nějakým odborným, plánovaným a strukturovaným způsobem vedená výchova. Souhlasím, že by dítě mělo mít dostatek podnětů a možností k svobodnému vývoji, nemělo by být zbytečně bržděno klasickými zákazy kvůli přehnané starostlivosti o jeho bezpečí. Ovšem současně si myslím, že pokud nechám dítě hýbat se od prvních krůčků podle jeho potřeby, budu ho často brát na hřiště mezi ostatní děti a dopřeju mu dostatek podnětů a prostoru (děti od sousedů, kolo, brusle, rakety, míče, hřiště, zahrada, kamarádi, hudební nástroje, stolní hry atd.), pak rozhodně nemusím každý den promýšlet speciální program pro rozvoj koordinace, obratnosti apod., protože to všechno bude to dítě rozvíjet spontálně samo a s ostatními dětmi. A že jsou věci výchovy géniů někdy nevyzpytatelné, dokazuje např. dětství jednoho z našich velkých géniů, Josefa Lady. Když si přečtete jeho vzpomínky z dětství, zjistíte, že měl všeho všudy jednu jedinou hračku, dřevěného koníka. Proto si podle svých slov rozvíjel fantazii, hrál si s dřevěnými ševcovskými kopyty jeho otce, které zapřahal jako koně, dělal si potůčky na jejich hliněné podlaze, sledoval hmyz, oblíbil si přírodu a tak paradoxně takový zdánlivý nedostatek pomohl rozvinout jeho fantazii a schopnost vnímat věci jeho specifickým způsobem.
odpověděl(a)
Čímž nechci aktivní rodiče odrazovat od jejich úsilí. Je pravda, že těch možností k spontálním dětským kolektivním hrám je dnes méně, než dřív a proto teď dává větší zapojení rodičů smysl a většinou je i nezbytné. Vidím to na svém čtyřletém, zatím jedináčkovi. Když jsme přes týden na zahradě sami, musím si s ním hrát stále já. Musím s ním stále závodit, hrát fotbal, hokej atd. Když o víkendu přijedou sousedi na chatu, mají děti 10 hodin intenzivního všestranného pohybu a já si můžu udělat práci okolo baráku.
, Kamevéda odpovědět
Souhlas s trenérem ve všech bodech, akorát si myslím, že Kamevéda s těmito ´nezdary´ počítá. Naopak autor poukazuje, že je nutností si dětí všímat, testovat je a při vážném problému zvážit pokračování v daném sportu popř. se věnovat něčemu jinému.

Na cestě dítěte ke svému ´snu´ se může stát cokoliv. Ale toto Kamevéda neřeší. Ukazuje cestu pouze těm výjimečným – budoucím šampionům. Pokud s tím má někdo problém, dítě se zraní, ztratí zájem, nevadí, nic se neděje, život jde dál i bez Kamevédy.
Kamevéda se mi líbí a pro mě osobně je to zdroj inspirací. Na několik věcí mám jiný názor než autor, ale nikdo nejsme dokonalý.
Co se týče hroucení rodičů před neuskutečněnými sny svých dětí, tak tady jde spíše o přehnaně ctižádostivé rodiče, kteří bohužel nemají žádnou soudnost. To bych s Kamevédou nespojoval. Pokud máte rozum v hlavě, tak se Kamevéda může stát inspirativním pomocníkem ke sportovní cestě vašeho dítěte.
, Čaloun odpovědět
Názor pana Čalouna,zakázat přestupy až do dorostu.....

http://hokej.idnes.cz/caloun-pomaha-spasit-ustecky-hokej-dug-/hok_1liga.aspx?c=A150205_092801_hok_1liga_par
, Hmmmm odpovědět
Zabývá se tentokrát problematikou intelektuálního rozvoje dětí. Opět tvrdí, že z hlediska rozvoje inteligence jsou rozhodující první roky života a v šesti letech jsou "karty v tomto směru prakticky rozdány!!!

Tak s tímto absolutně nemohu souhlasit! Znám děti, kterým se věnuji od kolébky a většina jich neptří k nějakým inteligentům.

Větší péče pomáhá rozvoji, ale rozhodně dítě do 6 let neovlivní drill na hranici génia s tím, že jiné jsou za zenitem co to nedělají.
odpověděl(a)
Asi tak nějak.Chtěl bych si přečíst rozhovory s držiteli Nobelových cen,jak se jim rodiče první dva roky intenzivně věnovali.Myslím,že by tato teorie rychle shořela jako papír.
odpověděl(a)
Já souhlasím, že pokud se dítěti někdo věnuje od mala, získá náskok na kterém může stavět. Ale rozhodně nezíská trvalou výhodu. Ta tvrzení, že pokud se někdo nevěnuje intenzivně dítěti do 6 let, nemá šanci vůči dětem u kterých se to dělo je nepodložená, z mého pohledu klamavá a dokonce bych tyto spekulace přirovnat na hranici "rasové" "rozvojové" čistoty nové takzvaně nové dokonalé lidské rasy.

Pavel je dobrý sportovec, ale není nejlepší. Pokud by tyto tvrzení byla pravdivá, tak by musel být o třídu lepší než ten nejlepší.
icon odpověděl(a)
Pánové, pochopte, že tohle není o Pavlovi. Začínal s Kamevédou před skoro osmnácti roky, za tu dobu šel vývoj dopředu. Dnes už čerpáme se současných moderních poznatků, studií a názorů expertů, které je obtížné vyvracet. Jistě s některými závěry nemusíte souhlasit, ale chybí mi tam nějaká jiná platforma, kterou zastáváte. Co vlastně tvrdíte? Že je lepší nedělat do šesti let nic? Je to obhajoba lenosti a neschopnosti? Zkuste zde napsat, jaká výchova je vlastně Vaše favoritka,ať se máme o čem přít a s čím polemizovat. Díky!
odpověděl(a)
Pane Zacho, já se domnívám že je to dobrý nápad pracovat s dítkem od narození, neboť dítě získá náskok na, kterém může dál stavět a má více času pro rozvoj do své dospělosti. Ale rozhdoně si nemyslím, že díky tomu udělám z dítětě génia, nebo supersportovce - prostě pokud nemá geneticky dáno, tak z něj supersportovce neudělám.

Pokud chcete tvrdit co říkáte, musíte to doložit experimentem ze vzorku 10 dětí, které jedou podle Kamevédy od narození. To co píšete je prostě nepodložená teorie a může řadě rodin ublížit. Rodič si to přečte, nabude přesvědčení že díky Kamevédě, bude mít domá nadčlověka a poté flustrací z neúspěchu zničí sebe i dítě.

Víte kolik dětí dnes rodiče honí dítě na hranici fyzických schopností už v 10 letech. Mají pocit, že když je TOP, tak to tak zůstane a pak se hroutí když najednou se se karty mění.

Každý, kdo se pohybuje mězi dětmi, vidí jak se mění neustále váhy mezi dětmi, některé vinikají na začátku, některé začnou vinikat později, někdo je vepředu pořád. Občas nějaká hvězdička zhasne a jiná se vynoří.

Jágr napsal jednou, že dělal tisíce dřepů, no kromě Jágra to nikdo neviděl. Ale víte kolik dětí skončilo na Vážné zdravotní důvody, že se pokoušelo dělat to samé s vidinou, že to je návod jak se stát Jágrem?

Každé dítě, každá osoba je jedinečná. Má genetickou výbavu pro nějakou činnost a ne vždy se shoduje s tím čeho chce dosáhnout.

To co jsem od Vás citoval, by bylo krásné .... pokud by to tak bylo, ale napiště 10 dětí z 10 co jedou podle Kamevédy a jsou natolik výjměčný, že jim nestačí děti se započatým rozvojem po 6 roku od jejich narození?
icon odpověděl(a)
Tohle je velice složitá záležitost, která je řešena v knihách, článcích, na přednáškách v dílčích bodech. Tady v krátkých vstupech je skoro zbytečné se do toho pouštět. Nedošli bychom k žádnému smysluplnému závěru.

KAMEVÉDA



Facebook Kamevéda

Používáte socilní síť Facebook? Pokud ano sledujte stránku Kamevéda! fb

Sponzoři

Penco.jpg

DrillBook

Informace o DrillBook, jak objednat a slevový kod najdete v článku (stačí kliknout na obrázek)
drillbook

Náhodný obrázek

IMG_3782.JPG

Reklama