Kamevéda

Menu

Odkazy

Uživatel

Počítadlo

Reklama

Kategorie: Domů

Mladí hokejisté - je třeba pečlivě vážit důležité kroky

 

Tohle bych chtěl všem rodičům zdůraznit. Těm, kteří nemají s českým hokejovým prostředím žádnou zkušenost obzvlášť. Ostatně, i bývalí hráči, kteří se vrátili z mnohaletého zahraničního angažmá a přivedli své syny do našeho hokeje, jsou občas překvapeni nebo zaskočeni něčím, co třeba v zárodku podcenili. Zjistili, že doba se trochu změnila.

Mám v tom už mnohaletou praxi. Rodiče se rozhodují k důležitému životnímu kroku a nakonec se rozhodnou zvednout telefon a zavolat o radu. Z Česka i ze Slovenska. Někdy ani ne tak o radu, protože už jsou třeba pevně rozhodnuti k nějakému kroku, ale prohodit pár slov s někým, kdo je na jejich straně. Prošel si tím samým a už ví, co to obnáší, co je důležité nebo na co si dát obzvlášť pozor.

Takové důležité momenty v kariéře jsou přestupy v rámci naší republiky, ale především odchod do zahraničí. To je obrovský životní krok, který je třeba připravit a promyslet. A pokud možno plánovat dlouho dopředu. Ať už mladá naděje míří do Skandinávie, do Rakouska pod logo Red Bull Salcburk, do kanadské nebo americké juniorky, nebo ji oslovila možnost sportovat a současně studovat v Americe díky možnosti získat sportovní stipendium, vždy je to důležitý krok a spousta, skutečně spousta přemýšlení, starostí, zařizování a příprav.

Je fakt, že každá sebe zamotanější situace má svoje řešení. Ale na to bych nespoléhal. Mnohokrát mi zavolali o radu rodiče hráče, který se rozhodl jít studovat do USA. To není špatný nápad, ale je obtížné nebo nemožné toho dosáhnout, když se k tomu společně s rodiči rozhoupal v půli července a od podzimu by chtěl být už v Americe. V takových případech je vždy lepší pracovat s dvouletým, možná raději se tříletým předstihem.

Nejčastější scénář je ten, kdy talentovaný hokejista uvažuje o CHL, ale nakonec se nechá zlákat v klubu k podpisu smlouvy u áčka s tím, že to tady zkusí a splní si svůj dětský sen - zahraje si za muže tam, kde vyrůstal. Je jedno, jestli se jedná o prvoligový nebo extraligový klub, průběh bývá velice podobný. Dostane "ochutnat" zkušební zápas, který ještě nemusí být pod profesionální smlouvou. Většinou dostane skvělou roli a je nadšený tím posunem a prostředím. Co si budeme povídat, každá kabina áčka je trochu jiná, než kabina staršího dorostu. A v té euforii nastoupí manažer na rodiče s tím, že pokud chtějí, aby to tak bylo i nadále, je třeba se klubu na pár let upsat.

V rámci Česka je už tak dost komplikované putovat za lepšími nabídkami díky přestupnímu řádu a tabulkám. Ten ale směrem do zahraničí nikoho neomezuje. Jakmile ale podepíšete smlouvu s klubem, situace se mění. Tohle je třeba si dopředu pečlivě rozmyslet. Raději desetkrát zaváhat, než jednou podepsat.

Současně je nutné zdůraznit, že váhat se obecně moc nevyplácí. Když odejít do CHL, tak určitě v sedmnácti letech. Později už to ztrácí kouzlo a je to prostě pozdě, přestože dost hráčů tam přišlo o něco později a vyplatilo se jim to, ten systém je ideálně nastavený na draftový ročník.

Rodiče jsou v obtížné pozici, málokdy se mohou někomu svěřit, poradit se. Často jsem v článcích doporučoval, že úmysl odejít do zahraničí se u nás nevyplácí vytrubovat do světa, protože na chování k hráči se to hned projeví.

Abych to zkrátil, smyslem tohoto článku je nabídnout rodičům radu. Ne všem, nerad bych řešil triviálnosti. Ale je mi opakovaně smutno z toho, když se ti největší talenti našeho hokeje nechají polapit na základě falešných slibů do klece a pak musí strpět, jak jejich talent vyprchává a konkurence je předbíhá. Jen proto, že udělali chybu a věřili lidem, který se obecně věřit v těchto věcech prostě nevyplácí.

  

print Formát pro tisk

Komentáře rss

Přidat komentář >

, Hokej a tady? odpovědět
Max do 15cti. Kdo uteče, vyhraje. 5 5 5.

KAMEVÉDA



Facebook Kamevéda

Používáte socilní síť Facebook? Pokud ano sledujte stránku Kamevéda! fb

Sponzoři

Prolog2.jpg

DrillBook

Informace o DrillBook, jak objednat a slevový kod najdete v článku (stačí kliknout na obrázek)
drillbook

Náhodný obrázek

alkra_camp_09_02.jpg

Reklama